کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

پلتفرم تبلیغاتی جدید Facebook موسوم به Atlas به بازاریاب‌ها کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری کاربران را ردیابی کرده و در صورت استفاده از هر وسیله‌‌‌ی الکترونیکی عادات کاربران‌شان را بررسی کنند. Facebook روز جمعه اعلام کرد، سرور تبلیغاتی Atlas دچار تغییراتی خواهد شد، چرا که این شرکت معتقد است تبلیغ‌کنندگان بیشتر علاقه‌مند به معیارهای متریک  و بصری می‌باشند. هیچ جدول زمانی خاصی برای خاتمه به شیوه از ارائه‌ی سرویس  ایجاد نشده است، اما انتظار می رود هماهنگ کردن مشتریان موجود از این سرویس چند ماه به طول انجامد.
شایان ذکر است Microsoft در سال ۲۰۰۷ این پلتفرم را به قیمت ۶ میلیارد دلار از aQuantive خریداری کرده بود. در نسخه‌ی به‌روزشده این سیستم بازاریاب‌ها به راحتی در می‌یابند که هر کاربر Facebook کدام آگهی را مشاهده کرده، با کدامیک وارد تعامل شده و کدام آگهی وی را تحت تاثیر قرار داده تا عملا دست به خرید بزند. این پلتفرم داده‌های خود را تنها از Facebook جمع‌آوری نمی‌کند، بلکه از برنامه‌ها و سرویس‌های third-party که تبلیغاتFacebook را نمایش می‌دهند نیز بهره می‌گیرد.
همچنین Facebook در نظر دارد با DoubleClick شرکت Google رقابت کند که بیشتر بر روی آنچه Facebook «بازاریابی مردم-محور» می‌نامد، تمرکز دارد و در آن کاربران در مرکز تصمیمات بازاریابی قرار دارند نه Cookie‌ها. طی ۱۸ماه گذشته، بیش از ۳۰۰ ‌نفر از تبلیغ‌کنندگان مانند Airbnb و State Farm  از سرویس Atlas استفاده کرده‌اند.

برچسب هاfacebookAtlas
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ترجمه پیام های فیس بوک به زبان های مختلف