گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۹ آذر

یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد، مشتریان آمریکایی قیمت‌های "گرانی" را برای سرویس داده‌های موبایل می‌پردازند و این با ادغام‌های آینده، بدتر هم می‌شود. مطالعه‌ی جدیدی نشان می‌دهد کاربران شبکه‌ی بی‌سیم ایالات متحده برخی از بالاترین قیمت‌ها را برای دیتای موبایل در بین جهان توسعه یافته می‌پردازند. بر طبق این مطالعه که توسط شرکت فنلاندی Rewheel انجام گرفت، بازار دیتای موبایل ایالات متحده‌ی آمریکا پنجمین بازار گران قیمت در هر طرح گیاگابایت گوشی هوشمند در میان ملت‌های توسعه یافته و در کل گران‌قیمت‌ترین بازار دیتای موبایل است.
در حالیکه گزارش اشاره دارد قیمت‌های دیتای موبایل در طول شش ماه گذشته در این منطقه ۱۱ درصد کاهش یافته، قیمت‌گذاری دیتای موبایل ایالات متحده به طور معناداری بالاتر از ۴۱ کشور اتحادیه‌ی اروپا و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.
به طور معمول، داشتن چهار اپراتور موبایل مهم به افزایش رقابت‌ها، و در عوض قیمت‌های پایین کمک می‌کند. اما گزارش Rewheel به وضوح اشاره می‌کند سطح پایین رقابت دیده شده در بین این شرکت‌ها در ایالات متحده بسیار شبیه به کشورهایی است که تنها سه بازیکن اصلی در آن‌ها وجود دارد.
محققان اعلام کردند "حتی با وجود چهار اپراتور شبکه‌ی موبایل در این بازار، قیمت‌های سرویس‌های گیگابیتی ایالات متحده‌ی آمریکا رقابتی نیستند."
در مجموع، این مطالعه نشان می‌دهد قیمت‌گذاری دیتای موبایل ایالات متحده‌ی آمریکا، چهار برابر گران‌تر از قیمت‌ها در چهار کشور رقیب ایالات متحده‌ و شانزده برابر گران تر از چهار بازار اروپایی بزرگ و رقابتی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه