ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر

پلاک؛ ارائه دهنده خدمات در محل، سرویس جدیدی به نام «پلاکزین» که ایستگاه سیار بنزین است را به سبد خدمات خود اضافه کرد. آنطور که علی رضایی آشتیانی، هم‌بنیان‌گذار و عضو هیات مدیره پلاک می‌گوید این سرویس در حال‌حاضر به صورت آزمایشی در برخی مناطق تهران در حال ارائه سرویس است و تا یک ماه دیگر فعالیت جدی آن شروع خواهد شد. این سرویس با توجه به جذب سرمایه سال گذشته پلاک از گروه صنعتی ماموت راه‌اندازی شده است.
به گزارش پیوست، پلاکزین سرویسی است که با فعال شدن ایستگاه‌های بنزین آن در مناطق مختلف شهر، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بدون مراجعه به پمپ بنزین، سوختگیری کنند. علی رضایی آشتیانی، هم‌بنیان‌گذار پلاک اعلام می‌کند که این سرویس با گرفتن مجوز‌های لازم از شرکت پخش و پالایش، شهرداری و آتش‌نشانی وارد فاز عملیاتی شده، هرچند که هنوز امکان استفاده از آن از طریق سایت و اپلیکیشن پلاک فراهم نیست.
بر اساس توضیحات او در حال‌حاضر به صورت آزمایشی ماشین‌های سوخت‌رسانی بنزین این سرویس در مناطق مختلف شهر تهران حضور دارند و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. آشتیانی می‌گوید که با کمک پلاکزین افراد امکان سوخت‌گیری بنزین آزاد را خواهند داشت؛ اما تا ابتدای دی ماه و با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، امکان دریافت بنزین سهمیه‌بندی نیز روی پلاکزین فراهم خواهد شد.
رضایی آشتیانی با بیان اینکه در مرحله اول پلاکزین تنها در شهر تهران فعال است و سپس به شهرهای دیگر وارد خواهد شد، در مورد دلیل ورود پلاک به این بخش از بازار گفت: «هدف اصلی ما تکمیل کردن سبد خدماتمان بود و اینکه بتوانیم از طریق پلاکزین، سرویس پلاک را نیز به مشتریانمان معرفی و شرایطی فراهم کنیم که حس اطمینان آنها برای استفاده از خدمات پلاک افزایش پیدا کند.»
همچنین آشتیانی یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی پلاکزین را بی‌ارتباط با شیوع کرونا و خسارتی که به کسب‌وکار پلاک زده نمی‌داند. براساس اظهارت او از زمان شیوع کرونا تاکنون پلاک ۷۰ درصد کاهش درخواست داشته، هرچند که طی چند ماه گذشته با اضافه شدن قابلیت‌هایی مانند ضد‌عفونی خودرو، محل کار و خانه به پلاک تا حدود زیادی آنها توانسته‌اند خسارات حاصل از شیوع کرونا به این سرویس را جبران کنند.
رضایی آشتیانی در مورد جذب سرمایه سال گذشته پلاک از گروه صنعتی ماموت هم گفت: «راه‌اندازی پلاکزین در واقع در راستای همان سرمایه‌‌ای است که از ماموت جذب کردیم. در واقع یکی از دلایل جذب سرمایه از ماموت این بود که بتوانیم ناوگان خود برای ارائه سرویس پمپ بنزین سیار را توسعه دهیم.» به گفته او یکی دیگر از اهداف این سرمایه‌گذاری توسعه خدمات پلاک در خارج از کشور بود اما به دلیل شیوع کرونا فعلا متوقف مانده است.
هم‌زمان با جذب سرمایه پلاک از گروه صنعتی ماموت خبری‌هایی هم از ورود پلاک به بازار حمل‌ونقل بین شهری شنیده شد. حالا و براساس آنچه که هم‌بنیان‌گذار پلاک می‌گوید در این زمینه سرویسی به نام «بارولاین» راه‌اندازی شده که پلاک تنها در آن یک سهامدار است و توسعه بخش زیرساخت آن نیز توسط تیم پلاک اتفاق افتاده است. بارولاین براساس آنچه در سایت آنها دیده می‌شود، سرویس حمل‌ونقل بار بین شهری است که بیش از ۳ هزار راننده دارد و توانسته ۶ هزار محموله را بین شهرهای مختلف جابه‌جا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه