تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۱ مهر

دانشمندان، شرایط پرواز یک فضانورد را به مریخ، شبیه سازی کرده اند. در این آزمایش مشخص شد، سفر به مریخ می تواند برای عملکرد سیستم مغز انسان مضر باشد.
این تیم که دانشمندانی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا بودند، ابتدا شرایط پرواز به کره مریخ را کاملا در فضایی شبیه سازی کردند و به طور خاص به مطالعه اشعه های کیهانی،که ممکن است از سطح مریخ فضانوردان را درگیر کند، پرداخته اند.
آزمون بر روی موش های آزمایشگاهی به مدت 12 هفته (زمان برآورد شده برای پرواز به مریخ) انجام گرفته است. در این مدت حیوانات در مخلوط یون های اکسیژن و تیتانیوم قرار گرفتند، سپس معلوم شد که این میزان تابش اشعه ها به موش ها سبب اختلال در مغز و سیستم عصبی مرکزی آنان شده است.
مسافران مریخ ممکن است با اختلال حافظه، افسردگی، پارانویا، ضعف، کاهش در سرعت واکنش های محیطی و حتی زوال عقل مواجه شوند. البته این در حیوانات به صورت کامل مشهود بود، در نتیجه گفته می شود انسان ها بیشتر آسیب ببینند. دانشمندان با نگهداری موش ها حتی برای چندیدن ماه نیز، موفق به ترمیم مغز و افزایش بهره وری در آنان نشدند.
با توجه به اینکه ممکن است ماموریت در مریخ بسیار طولانی تر از 12 هفته باشد، تاثیرات تابش ممکن است به طور قابل توجهی مسافران را تحت تاثیر قرار دهد. در نتیجه محققان نیازمند یافتن راه هایی برای محافظت از فظانوردان در برابر تاثیرات منفی در فضا هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه