تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ مرداد

ناسا یک سال قبل از رفتن به سمت سیارک Bennu، شروع به وصل کردن ابزار های علمی به ماهواره ی  OSIRIS-REx  کرده است. اولین وسیله ای که به مرکز فرماندهی و عملیات lockheed martin رسیده، وسیله ای اندازه ی مایکروویو، ساخته ی دانشگاه ایالت آریزونا است .این وسیله طیف نمای تابش حرارتی OSIRIS0REx یا  OTES  نام دارد.طوری طراحی شده است که به محض شروع سفر دوساله ی سفینه به Bennu روشن شود و دمای سیارک نزدیک زمین را هر دو ثانیه قبل از اینکه برسد، بسنجد. این وسیله که توسعه یافته است و در این چند سال گذشته آزمایش شده است، سطوح پیکره های نجومی را اسکن میکند تا از مواد معدنی و شیمیایی نقشه و نگارش برداشته شود.
OTES ولی یکی از 5 وسیله ای است که این تیم تصمیم دارد خارج و دور از OSIRIS-REx نصب کند قبل از اینکه در سپتامبر 2016 از زمین بلند شود. OSIRIS-REx   مجموعه ای از دوربین ها را دارد (OCAMS) که توسط تیم دانشگاه آریزونا ساخته شده اند. که این مجموعه از 3 دوربین اش برای عکسبرداری از  Benuu زمانی که سفینه نزدیک میشود، استفاده میکند. آژانس فضایی کانادایی، ارتفاع سنج OSIRIS-REx  را طراحی کرد. که وظیفه ی تولید نقشه هایی محلی و جهانی از سیارک را خواهند داشت.
مرکز پرواز های فضایی ناسا طیف نمای مرئی و مادون قرمز osiris-rex را ساخت تا آب و علائم زیستی را با اندازه گیری نور مادون قرمز و مرئی از NEA کشف کنند. بالاخره، یک دانشجوی  MIT هاروارد، طیف نمای عکسبرداری اشعه ی ایکس را استفاده کرد که از عناصر سطح bennu نقشه برداری میکند . اوزیریس برنامه ریزی کرده که تا سال 2018 به هدفش برسد ، آزمایش کند ، سیارک را مشاهده کند و نمونه ای به زمین بیاورد(تا سال 2023) . ناسا امید دارد که این ماموریت بتواند بعضی از سوال ها مانند اینکه چقدر انرژی از خورشید بر خط سیر سیارک اثر میگذارد یا اینکه زندگی روی زمین چگونه آغاز شد را جواب دهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سفینه ی فضایی اتصال فضایی (asteroid-bound) اولین وسیله و ابزار علمی اش را میگیرد