گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ آذر

طبق خبری از سایت مشاغل Glassdoor، فیسبوک دیگر بهترین مکان برای کار نیست.
موقعیت این شبکه‌ی اجتماعی بر اساس لیست ۱۰۰ مکان برتر کار در ایالات متحده‌ی آمریکا که بازخوردی از کارمندان است، از جایگاه اول در سال ۲۰۱۸ به جایگاه ۷ در سال ۲۰۱۹ افت کرد.
جایگاه برتر این لیست در سال جاری به شرکت مشاوره‌ی مدیریتی Bain & Company می‌رسد. در مجموع ۲۹ شرکت فناوری لیست سال ۲۰۱۹ را ساخته‌اند (این تعداد در سال ۲۰۱۸، ۲۸ شرکت بود)، از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به گوگل (رتبه‌ی ۸)، LinkedIn (رتبه‌ی ۶)، مایکروسافت (رتبه‌ی ۳۴)، و اپل (رتبه‌ی ۷۱) اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، HP (جایگاه ۸۷) برای اولین‌بار از زمان آغاز به کار لیست Glassdoor در سال ۲۰۰۸، در لیست ۱۰۰ شرکت برتر قرار گرفت.
Bain & Company، گوگل، و اپل سه شرکتی هستند که هر ساله در این لیست حضور دارند.
افت رتبه‌ی فیسبوک پس از یک سال سخت برای آن رخ داد. مشکلات آن شامل دخالت انتخاباتی و رسوایی کمبریج آنالیتیکا بود که در این ماجرا، اطلاعات بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک به طور غیر قانونی برای رایزنی سیاسی استفاده شدند. ماه گذشته، یکی از مدیران سابق این شرکت یادداشتی منتشر کرد که وی برای تمامی کارمندان فیسبوک هم ارسال کرده بود و در آن به "مشکل سیاه‌پوستان" این شبکه‌ی اجتماعی پرداخته بود.
در هنگام تهیه‌ی لیست، Glassdoor بر روی بازبینی شرکت‌های ناشناس تاکید دارد. کارمندان این سایت، فیسبوک را برای جبران خسارت و مزایای آن ستایش کردند و به آن از ۵، نمره ی ۴.۶ دادند. پایین‌ترین نمره‌ی شرکت مربوط به تعادل کار – زندگی فیسبوک بود که‌ نمره‌ی ۳.۸ را گرفت. یکی از کارمندان در بازبینی خود نوشت: تعادل کار – زندگی در فیسبوک وحشتناک است.
ده شرکت برتر سال ۲۰۱۹ لیست Glassdoor، بدین شرح هستند: Bain & Company ،Zoom Video Communications ،In-N-Out Burger ،Procore Technologies ،Boston Consulting Group ،LinkedIn، Facebook ،Google ،Lululemon و Southwest Airlines.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه