تکنولوژی
رضا رزمی۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

سالهاست که انسان در رویای ساخت اتومبیل پرنده به سر می برد اما این تنها یک رویا نیست چرا که طراحی و ساخت اتومبیل پرنده دو سال پیش کلیدخورد. نمونه اولیه این خودرو، که محصول کشور اسلواکی میباشد دو سال پیش رونمایی شد و توجهات بسیاری را به خود جلب کرد و سر و صدای زیادی به راه انداخت.
این خودرو پرنده که AeroMobil نام دارد چندی پیش خود را برای یک پرواز آزمایش آماده کرد و روز جمعه گذشته مورد تست قرار گرفت ولی این پرواز آزمایشی موفقیت آمیز نبود چون AeroMobil 3 در حین پرواز آزمایشی دچار سانحه شد و سقوط کرد.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت و به نقل از شاهدان عینی این خودرو پرنده هنگام پرواز دچار مشکلاتی شده بود و نحوه پرواز آن در آسمان این امر را نشان می داد و پس از آن به زمین سقوط کرد، راننده این اتومبیل که از چتر نجات استفاده می کرد موفق شد به سلامت فرود بیاید. سخنگوی تیم سازنده AeroMobil با تایید این خبر گفت: خلبان در هنگام پرواز با موقعیتی غیر قابل پیش بینی روبرو شده بود و مجبور شد از چتر نجات بیشرفته این خودرو در ارتفاع حدود 300 متری استفاده کند تا به بیرون بپرد.


البته برخی خبرگزاری ها در این باره نوشتند که قبل از اینکه خلبان سیستم چتر نجات را فعال کند AeroMobil 3 شروع به سقوط کرده بود.
به هر حال AeroMobile از نمونه های اولیه اتومبیل های پرنده است که امکان حرکت در جاده را نیز دارد این خودرو اولین پرواز خود را در سال 2013 انجام داده بود و پس از دو سال در پرواز آزمایشی خود موفق نشد انتظارات را برآورده سازد.



وقتی که صحبت از اتومبیل پرنده میشود نا خودآگاه به یاد فیلم های فضایی که خودرو ها در آن قادر به پرواز بودند می افتیم ، اما شاید چند سال دیگر این خودرو ها بالای سر ما پرواز کنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا رویای ماشین پرنده رون ویزلی در داستان های هری پاتر داشته اید؟؟این رویا به حقیقت میپیوندد