گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۴ مهر

باور کنید یا نه، دانشمندان همچنان در حال کشف اشکال جدیدی از سلول‌های بنیادی هستند – و جدیدترین مثال‌ها در مورد چگونگی درمان بسیاری از آسیب‌های معمول توسط پزشکان است. تیم تحقیقاتی با مرکزیت استنفورد، سلول‌های بنیادی انسانی را شناسایی کردند که به این گروه برای ایجاد درخت فامیلی سلول‌هایی که می‌تواند استخوان‌ها و غضروف‌ها را احیا کنند، کمک می‌کند. دانمشمندان می‌توانند سلول‌ها را از استخوان‌های موجود بگیرند یا از سلول‌های اختصاصی در چربی تولید کنند، و آن‌ها به قدری قابل پیش‌بینی هستند که پزشکان در مورد نتایج ناخواسته هنگام استفاده از آن‌ها در درمان نگران نیستند.
رسیدن به این موفقیت کار آسانی نبود. دانشمندان به منظور تشخیص سلول‌های بنیادی اسکلت انسانی، تنها قادر به استفاده از روش‌های معمول جدا کردن معادل‌های سلول‌ها در موش‌ها نبودند. آن‌ها بایستی ژن‌های موش را با آن‌هایی که از چندین نوع سلول انسانی که در مراحل پایانی رشد استخوان انسانی پیدا می‌کردند، مقایسه می‌کردند. این مقایسه به گروه اجازه‌ی پیدا کردن سلول‌هایی با پروتئین‌های مشابه به عنوان سلول‌های بنیادی اسکلت موش را داد، و به گروه کمک می‌کرد نشانگرهای مربوطه را در سلول‌های انسانی پیدا کنند.
این یافته‌ها می‌تواند به درک طبیعت استخوان انسانی کمک کنند، اما استنفورد خاطر نشان کرد که نتایج آن‌ها نهایتا در درمان‌های پزشکی استفاده می‌شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه