گوناگون
الناز فرجی۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خرداد

ما وسط یک تغییر نسل هستیم، با نسل هزاره که بر نسل بیبی بومرز در سال 2015 به عنوان بزرگترین نسل زنده پیشی میگیرند. هر نسلی پیشینه ها، سبک زندگی ، ارزش ها و انتظارات خودشان را از چگونگی استفاده از اینترنت و تاثیر آن دارند. استراتژی های موفق این تفاوت ها را میفهمند و محتوی مناسب و درخور ویژگی هایشان را به آنها میدهند. ولی اگر مخاطب مورد نظر شما از چند نسل گذشته باشد چه؟ آیا ممکن است که به محتوایی دست یابییم که برای چنین نسل هاهی مناسب باشد ؟


برای بهتر فهمیدن عادت های هر نسل و اشتراک هر نسل ، Buzzstream  و Ftractl 1200 را مورد تحقیق قرار دادند و نتایج به دست آمده را به 3 گروه تقسیم کردند : نسل هزاره(به دنیا آمده بین 1977 و 1995) نسل xers  ( به دنیا آمده بین 1965 و 1976) و بیبی بومرز (به دنیا آمده بین 1946 و 1964) . ما نتایج را با یکدیگر مقایسه کردیم تا تشابهات در اولویت های مصرف دیجیتالی و همچنین تمایلات خاص و تک هر سه نسل را را مشخص کنیم.


.بیبی بومر ها بیشترین حجم و محتوی را بین صبح زود و ظهر مصرف میکنند در حالیکه نسل هزاره و gen xers بیشتر در اواخر غروب این کار را میکنند.
ما از پاسخ دهندگان خود سوال کردیم که در چه زمانی بیشتر از مصرف محتوی لذت میبرید ، و نتایجمان مشخص کرد که نسلهای جوانتر در ساعات دیرتری از روز به دستگاه هایشان میچسبند. بیشتر از 30 درصد نسل هزاره و  gen xers بیشتر حجم و محتویشان را بین 8 شب و نیمه شب استفاده میکنند در حالیکه 40 درصد بیبی بومر ها بین 5 صبح و ظهر آنلاین هستند. یافته های بیشتر آشکار کردند که :


- بیبی بومر ها بین 9 صبح و ظهر به بیشترین حد میرسند( با 20 درصد پاسخ دهندگان آنلاین در این ساعات) ، تقریبا 30 درصد بیشتر از gen xers   و نسل هزاره ها.
- زمانی که کمتر از همه مورد علاقه بود ساعات دیر شب بود. بین نیمه شب و 5 صبح ، این زمان کمتر از 10 درصد را از هر نسل به دست آورد.
- در مورد ساعات اوج نسل هزاره ها و Gen xers -بین 8 شب تا نیمه شب- 80 درصد از این نسل ها بیشتر از بیبی بومر ها آنلاین اند.


. بیشتر از 25 درصد نسل هزاره ها محتوایشان را از طریق موبایل مصرف میکنند در حالیکه وسیله ی قابل حمل ترجیح داده شده توسط بیبی بومر ها تبلت است.
وقتی صحبت از وسیله ی مورد استفاده ی هر نسل برای استفاده از محتوی میشود، کامپیوتر ها هنوز از همه بهترند. وسیله ای که برای هر نسلی از همه بهتر (مورد علاقه) است لپ تاپ است(حداقل 35 درصد هر نسل آن را ترجیح میدهد ) . با این حال بیشترین تفاوت در وسایل قابل حمل را دارد: بیشتر از 25 درصد نسل هزاره از موبایل هایشان به عنوان منبع اصلی دریافت محتوی استفاده میکنند. و از میان کسانی که از تبلت به عنوان وسیله ی اصلی استفاده میکنند، حدود 40 درصد بیبی بومر ها هستند.  تحلیل های بیشتر نشان میدهد که :
-بیشتر از 50 درصد  پاسخ دهندگان که از موبایل برای دریافت محتوی استفاده میکنند نسل هزاره هستند.
-بیبی بومر ها بیشتر همه از لپ تاپ استفاده میکنند (حدود 43 درصد) ، 20 درصد بیشتر از هزاره ها.
-بیشتر از 115 درصد هزاره ها از موبایلشان استفاده میکنند . (در مقایسه با بیبی بومر ها )
3. محتویات ترجیح داده شده بین سه نسل مشترک است اما گونه های خاص به طرزچشمگیری متفاوت است .
با اینکه نمیتوانند بر سر اینکه از چه وسیله ای استفاده کنند به توافق برسند، همه ی نسل ها بر سر حد اقل چهار نوع محتوی متفق الرای اند: بلاگ ها، عکس ها، نظر ها و کتاب های الکترونیکی. یافته های اضافه نشان میدهد که :
- انواعی که کمتر از همه مورد علاقه بودند( کتابهای جسورانه، سمینارهای اینترنتی، اسلاید شیر ها؛ گزارش هیئت دولت ) در بین نسل ها مشابه بودند البته نه به ترتیبی دقیق. 
- بررسی ها 5 تای برتر را برای بیبی بومر ها مشخص کرد در حالیکه حتی 10 تای برتر را برای هزاره ها مشخص نکرد.
-لیست ها، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و راهنماها در بین همه ی نسل ها در وسط باقی ماندند.
- اگرچه سایت هایی مانند buzzfeed و playbuzz برای نسل های جوانتر محبوب به نظر میرسند، gen xers و هزاره ها کوئیز ها را در 5 تایی که از همه کمتر مورد علاقه اند ، قرار دادند.


در  رابطه با ژانر ها : اگر چه هر نسلی بیشتر از همه به چیزهای تفریحی علاقه مند است اما هر کدام ترجیحات خاص خودشان را هم دارند :
- نسل هزاره در علاقه به موضوع تکنولوژِی با 19 درصد پیشگام است . 70 درصد بیشتر از بیبی بومر ها
- بیبی بومر ها بیشتر در اخبار جهان و سیاست با 18 درصد یا 12 درصد از روی علم مناظرو مزایا . بیشتر از همه در سیاست با 120 درصد مطالعه ی سیاست بیشتر از هزاره ها.
- gen xers بیشتر از همه در سلامت با 13 درصد در حالیکه بیشترین حد را در مسائل مالی و والدین دارد.
- ژانری که کمتر از همه مورد علاقه ی هزاره ها است، استایل است. در حالیکه gen xers ها و بیبی بومر ها به طور مساوی هم در تفریح و هم استایل پایین ترین حد علاقه را داشتند.
برای استراتژیست های دیجیتال بسیار مهم است که بفهمند کدام یک از مخاطبان با محتویات آنها ارتباط برقرار میکنند. بازاریابی چند نسلی ها خیلی بیشتر از توجه به نیازهای خاص افراد در یک نسل خاص است، این موضوع درباره ی درک کردن تشابهات و تفاوت های هر گروه و بر طبق آن ارتقا دادن محتوی است.
این لینک عرشه ای برای بینش ها را بررسی کنید، که شامل ویدئو و عادات آخر هفته ای برای هر نسل است. اگر چه هیچ کمپینی پیدا نمیشود که بخواهد به همه ی نسل ها بخورد ولی بازاریاب های موفق میتوانند محتوی بسازند که چند نسلی ها مایل به سهم بردن از آن و به اشتراک گذاشتن آن باشند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

قبل از امدن اینترنت با استفاده از این ماشین قدیمی بود که عکس ها ارسال میشدند