گوناگون
حمید رضا مازندرانی۴:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ شهريور

روز دوشنبه، گروهی از هکرها که خودشان را Shadow Broker نامیده اند، تعدادی ابزار جاسوسی سایبری منتشر کرده اند که ظاهراً از آژانس امنیت داخلی آمریکا (NSA) دزدیده شده است. ادوارد اسنودن در گذشته نیز وقوع چنین دزدی را گزارش داده بود و در واقع این دزدی گام دیگری از جنگ سرد دیجیتالی میان آمریکا و روسیه محسوب می شود. هنوز هیچ کس مطمئن نیست این ابزارها واقعاً متعلق به آژانس امنیت ملی بوده است یا خیر، هر چند که اسناد فاش شده از سوی اسنودن این قضیه را تایید می کند.
به طور مشخص، اسنودن یک سری دستورالعمل فوق سری مبنی بر استفاده از بدافزار از سوی NSA افشا ساخته بود. در این دستورالعمل ها، کد ace02468bdf13579 به ماموران امکان رصد کردن بدافزار خود را می داد، که این رشته کد در نرم افزار SECONDDATE گروه شادو بروکر نیز یافت شده است. SECONDDATE یک ابزار برای مانیتور کردن ترافیک تجهیزات شبکه بر اساس آسیب پذیری های آن ها است.
این که کدهای مذکور افشا شده اند و در نتیجه بسیاری از کاربران اینترنتی در خطر هستند اهمیت دارد، اما مهمتر این است که هکرها توانسته اند به کانال ارتباطی میان سازمان امنیت ملی و ماموران این سازمان دست پیدا کنند. این داستان تبعات سیاسی نیز دارد، چرا که روسیه بر اساس آن می تواند آمریکا را در زمینه ابزارهای جاسوسی سایبری مقصر نشان دهد.

برچسب هاShadow
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پروژه خلاقانه سایه