تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۰ دي

از تاریخ ۱ ژانویه‌ی سال آینده، سنگاپور اسکن عنبیه را به عنوان بخشی از روند ثبت نام شهروندان و دارندگان اقامت دائم این کشور آغاز خواهد کرد.
وزارت امور داخله سنگاپور روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اذعان داشت، این روند بخشی از عملیات سازمان مهاجرت و بازرسی سنگاپور (ICA)، در راستای بهبود اثربخشی و بهره‌وری انجام شده به شمار می‌رود. از سویی، اصلاحات قانون ثبت ملی این کشور (NRA) مصوب سال ۱۹۶۵، در مجلس به منظور تسهیل در تغییر مذکور تصویب شده بود و از ماه ژانویه اثر خود را نشان خواهد داد. این قانون، ثبت نام شهروندان و دارندگان اقامت دائمی در سنگاپور را که شامل کارت‌های هویت ملی و دیگر مقاصد مرتبط با آن می‌شود، تسهیل می‌کند. وزارت امور داخله افزود، سازمان ICA، اقدام به جمع‌آوری تصاویر عنبیه به عنوان مشخصه‌ی دیگر در کنار عکس و اثر انگشت کرده و این تصاویر نیز می‌توانند برای ثبت نام مجدد کارت‌های شناسایی و همچنین درخواست گذرنامه و تمدید آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
کیفیت ضعیف اثر انگشت، یکی از مشکلاتی است که برخی از مسافران با استفاده از گیت‌های ترخیص خودکار در ایست‌های بازرسی مهاجرین با آن مواجهند. در مجموع استفاده از تکنولوژی اسکن عنبیه می‌تواند به کاهش چنین مشکلاتی با ارائه‌ی راه‌کار بررسی هویت‌ افراد، کمک کند و همچنین اضافه کردن آن به مجموعه‌ی شناسه‌های هویتی شخصی، امنیت سنگاپور را بهبود می‌بخشد.

برچسب هاIris ScanSingapore
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است