کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۷ دي

دوشنبه روز سختی برای بازار سهام ایالات متحده بود. در این روز سهام تسلا به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. سهام شرکت پس از آنکه تسلا قیمت Model3 در چین را کاهش داد و ایلان ماسک، مدیرعامل آن قول جبران عقب‌ماندگی اعتبار مالیاتی Model3 را به مشتریان آمریکایی به خاطر تاخیر فروش داد، ۷.۶ درصد افت کرد.
اواخر هفته رویترز گزارش کرد قیمت‌های Model3 بر روی وب‌سایت چینی تسلا بیش از ۷.۶ درصد کاهش داشت و شروع قیمت‌های آن از حدود ۷۲ هزار دلار بود. از نوامبر این سومین بار است که تسلا قیمت خودروهای خود را در چین پایین می‌آورد.
اولین بار در ماه نوامبر بود که تسلا قیمت خودروهای Model X و Model S را ۱۲ تا ۲۶ درصد کاهش داد. در ماه جاری، تسلا دوباره قیمت این مدل‌ها را کم کرد، این کاهش متعاقب تصمیم چین برای تعلیق موقتی تعرفه‌ی ۲۵ درصدی جدید بر روی خودروهای ساخت آمریکا بود.
در اکتبر، تسلا بر روی سایتش اعلام کرد که مشتریان آمریکایی اگر می‌خواهند از ۷۵۰۰ دلار اعتبار مالیاتی کامل فدرال برخوردار شوند، بهتر است تا قبل از ۱۵ اکتبر خودروهای Model S ،Model X یا Model3 را سفارش دهند، چراکه از زمانیکه یک تولیدکننده ۲۰۰ هزار خودرو در ایالات متحده بفروشد، این اعتبار پایان می‌پذیرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه