کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در کشور ژاپن اگر بنا باشد اثر موسیقی خریده شود، ژاپنی‌ها ترجیحشان به خرید CD است تا پرداخت هزینه‌ی سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی.
نکته‌ی جالب در مورد ژاپن آن است که ۸ سال پیش، این کشور مهد پیشرفته‌ترین بازار موسیقی موبایل بوده است. سریع‌ترین اینترنت و استودیوهای موسیقی بزرگ، به دارندگان گوشی‌های موبایل امکان دانلود قطعه‌های موسیقی را به کاربران می‌داده است. در سال ۲۰۰۸، در این کشور، میزان فروش آهنگ و زنگ گوشی به ۷۹۰ میلیون دلار یعنی حدود ۳ برابر مقدار آن در سال ۲۰۰۵، رسیده بود. سپس عصر iPhone آغاز شد. این گوشی پشتیبانی کمی از تغییر زنگ گوشی داشت و نرم‌افزار سنگین iTunes که کاربران را مجبور به استفاده از نرم‌افزار خود می‌کرد. کاربران به هر حال به دلیل نوآور بودن این نرم‌افزار تن به استفاده از آن دادند، اما نتیجه نهایی و استفاده از استریم‌های آنلاین موسیقی در این کشور بر عکس شد و سال به سال سیر نزولی یافت.
اینکه ژاپن بتواند جایگاه خود را مجددا در حوزه‌ی موسیقی دیجیتال به دست آورد بستگی زیادی به چگونه رفتار کردن کاربران Spotify و جذب شدن آنان به این سرویس دارد. اینکه کاربران ژاپنی این سرویس تا چه اندازه تمایل به خرید حساب پولی این سرویس از خود نشان دهند. در سطح جهانی، Spotify موفق شده است ۴۰ میلیون از ۱۰۰ میلیون کاربر سرویس رایگان خود را به پرداخت ماهانه‌ی ۱۰ دلار جهت داشتن پخش موسیقی بدون تبلیغ ترغیب کند. در ژاپن، پیش‌بینی‌ها به این صورت است که تنها ۲۰ درصد کاربران رایگان به پرداخت هزینه‌ی ماهانه روی بیاورند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیش از 11 میلیون مشترک پس از گذشت یکماه از راه اندازی اپل موزیک