ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان

مرتضی براری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که رتبه‌ی جهانی ایران در حوزه ICT مناسب نیست و باید ارتقا پیدا کند.
وی تصریح کرد: فناوری و اطلاعات در دنیای امروز تحولاتی ایجاد کرده است که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم، چراکه انقلابی که در عرصه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده، روی عرصه‌های دیگر هم تاثیر گذاشته است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: اگر در گذشته کشاورزی و صنعت به‌ تنهایی در جوامع نقش‌ آفرینی می‌کردند، امروز ICT با غالب شدن بر عرصه‌های معیشتی کشورها، زیرساخت‌هایی برای بهبود این روش‌ها نیز فراهم کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات دنیا را ۳۵ میلیارد یورو معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سه سال پیش شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌ی تلفن همراه در دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شد که در عرض سه سال این شرکت موفق به جذب ۲۰۰ میلیارد تومان بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شد.
وی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی گفت: هم‌اکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان در توسعه‌ی زیرساخت سرمایه‌گذاری شده است که این امر نشان می‌دهد بازار اقتصادی این بخش فعال است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه توسعه‌ی خدمات در بخش تلفن همراه منجر به توسعه‌ی اشتغال و کسب‌وکار می‌شود، گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها باید با تمام ظرفیت برای تولید محتوای خدمات ارزش افزوده وارد این حوزه شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه