ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۷ شهريور

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، رسول سرائیان حضور زبان فارسی در وب را یکی از شاخص‌های توسعه‌ی حضور در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: سال گذشته، حدود ۱.۲ درصد از کل صفحات وب دنیا مختص زبان فارسی بود که این عدد امسال به ۲ درصد افزایش‌یافته به طوریکه در این حوزه، زبان فارسی از زبان عربی و چینی پیشی گرفته است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به صعود ۳۸ پله‌ای شاخص مشارکت الکترونیکی ایران در ارزیابی‌های سازمان ملل، گفت: در حوزه‌ی دولت الکترونیک مفهوم جدیدی تحت عنوان دولت هوشمند در حال شکل‌گیری است.
معاون وزیر ارتباطات گفت: بر همین اساس دولت‌ها از طریق تحلیل داده‌هایی که از بدو تولد کاربران در اختیار دولت‌ها قرار می‌گیرد، می‌توانند نیازهای کاربران را از قبل پیش‌بینی کرده و براساس آن اطلاعات، در موقع لزوم نسبت به برآورده کردن و اطلاع‌رسانی نیازهای بهداشتی، درمانی، آموزش و سرگرمی اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۰۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی احصاء و شناسنامه‌دار شده‌اند، افزود: یکی از شاخص‌های مورد ارزیابی سازمان ملل، شاخص مشارکت الکترونیکی است، به این معنا که چه میزان مردم در توسعه‌ی دولت الکترونیکی مشارکت، تمایل و انگیزه دارند که ایران در شاخص مشارکت الکترونیکی، ۳۸ پله صعود کرده و این بیانگر میزان تمایل مردم به استفاده و توسعه‌ی خدمات الکترونیکی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه