کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد

به نوشته‌ی زومیت، اپل آمار پذیرش iOS منتشر کرده است که بر اساس آن، iOS 14 روی ۸۵ درصد از کل مدل‌های آیفون‌ و ۹۰ درصد از دستگاه‌های عرضه‌شده در چهار سال گذشته اجرا می‌شود.
به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به داده‌های اپل، تنها ۱۰ درصد از کاربران با آیفون عرضه‌شده در چهار سال گذشته نسخه قدیمی iOS را اجرا می‌کنند که از بین آن‌ها حدود ۸ درصد iOS 13 و مابقی (تنها ۲ درصد) نسخه‌های قبلی را برگزیده‌اند. با احتساب تمامی دستگاه‌ها، ۸۵ درصد از iOS 14 و ۸ درصد از iOS 13 استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، حدود ۷ درصد دارای نسخه‌های پیشین iOS هستند.
داده‌های مذکور iPadOS را نیز شامل می‌شود و بر اساس آن، غول دنیای فناوری ادعا می‌کند که ۹۱ درصد از آیپدهای عرضه‌شده در چهار سال گذشته، از iPadOS 14 بهره می‌گیرند؛ درحالی‌که ۸ درصد از iPadOS 13 و تنها یک درصد از نسخه‌های قدیمی استفاده می‌کنند. با احتساب تمامی آیپدها آمار کمی متفاوت می‌شود و از قرار معلوم، قدرت نرم‌افزاری ۷۹ درصد از آیپدها را iPadOS 14 تأمین می‌کند و متعاقب آن، ۹ درصد iPadOS 13 و ۱۲ درصد از نسخه‌های قبلی استفاده می‌کنند.
داده‌های اپل هم‌سو با تجزیه‌وتحلیل ارزش‌گذاری تجارت اپ استور است که در ۳ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۳ خرداد ۱۴۰۰) منتشر شد. به نظر می‌رسد سهم به‌روزرسانی iOS 14 اپل از نسخه‌های قبلی در بازه‌ی مشابه پیشی گرفته است. برای یادآوری، در ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹)، جدیدترین نسخه iOS 13 فقط در ۸۱ درصد از تمام مدل‌های سازگار آیفون نصب شده بود. این داده‌ها همچنین بسیار نزدیک به برآوردهای اخیر شرکت تحلیلی میکس‌پنل است. چندی پیش این شرکت تخمین زد که iOS 14 در بیش از ۹۰ درصد مدل‌های آیفون اجرا می‌شود.
رویداد توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) دوشنبه، ۱۷ خرداد برگزار می‌شود و انتظار می‌رود اپل iOS 15 و سایر سیستم‌عامل‌های خود را رونمایی کند. طبق روال معمول، انتظار می‌رود کانون توجه اپل به قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید معطوف شده باشد؛ اما رونمایی سخت‌افزارهای جدید نیز دور از انتظار نخواهد بود. می‌توانید تمامی جزئیات رویداد پیش رو را از مقاله‌ی مرتبط ما در این لینک مطالعه کنید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه