کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۰ دي

این توسعه‌دهنده‌ی بازی در حال جمع کردن پاداش‌های استراتژی جسورانه‌اش در از سال ۲۰۱۲ است. Epic Games نسبت به هر شرکت دیگری در تکنولوژی سال خوبی داشته است. Fortnite تبدیل به محبوب‌ترین بازی جهانی شد و ارزش شرکت را به ۱۵ میلیارد دلار رساند، اما این مورد به درآمد نقدی شرکت هم کمک کرد. منبعی آشنا با موضوع به TechCrunch گفت، Epic در سال ۲۰۱۸ به لطف موفقیت بازی Fortnite به سودی ۳ میلیارد دلاری دست یافته است.
Fortnite که بازی رایگانی است از طریق فروش آیتم‌های دیجیتال کسب درآمد می‌کند. Epic Games که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد، درآمدی از پایگاه ۱۲۵ میلیون بازیکنه‌ی Fortnite خود نداشته است – اما رکورد درامدی جدید آن، همراه با اطلاعات دیگر، در نتیجه‌ی تغییر در استراتژی است که شرکت شش سال پیش آن را انجام داد.
در ماه سپتامبر، Epic به ارزش بازار ۱۵ میلیارد دلاری‌اش اشاره کرد که توسط وال استریت ژورنال گزارش شد. این منجر شد تا سرمایه‌گذارانی چون KKR ،Kleiner Perkins و Lightspeed برای تصاحب بخشی از این شرکت پر سود، ۱.۵ میلیارد دلار در آن تزریق کنند. با این حال، همیشه هم بخت با Epic همراه نبوده است.
Tencent، سازنده‌ی اپِ چت چینی WeChat و شرکت پر سود چند عنوان بازی، اولین سرمایه‌گذار خارجی بود که در سال ۲۰۱۲ مبلغ ۳۳۰ میلیون دلار را در Epic و در برابر ۴۰ درصد سهام این شرکت، سرمایه‌گذاری کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه