تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ فروردين

از سال گذشته تاکنون چیزهای زیادی درباره‌ی فناوری حمل‌ونقل هایپرلوپ نشنیده‌ایم، زمانی که شرکت آن مستقر در کالیفرنیا چندین عکس و یک ویدئو برای اثبات اینکه در حال ساخت چه چیزی است را منتشر کرد، این شرکت اعلام کرد که این اولین مسیر هایپرلوپ در مقیاسی واقعی و با قابلیت حمل مسافر است.
امروز این شرکت سکوت خود را شکست و اعلام کرد که ساخت مسیر آزمایشی یک کیلومتری‌اش در نزدیکی مرکز R7D در فرانسه را آغاز کرده است.
Hyperloop می‌گوید مسیر آزمایشی‌اش در دو فاز ساخته می‌شود: یکی سیستم ۳۲۰ متری بسته‌ای است که تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود، دیگری سیستم کامل یک کیلومتری، با ارتفاع برج ۵.۸ متری که در سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌گردد.
این سیستم حمل‌ونقل از کپسول‌ها با قدرت مغناطیسی به سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر در ساعت برای جابه‌جایی استفاده می‌کند. برای سومین هایپرلوپ جهانی هم کپسول مقیاس کاملی در حال حاضر در اسپانیا در حال ساخت است که برنامه‌ریزی شده در تابستان سال جاری تحویل این شرکت گردد.
این سومین مسیر هایپرلوپ در جهان و اولین مورد در اروپا است. دو مورد دیگر در ایالات متحده‌ی آمریکا قرار دارند، اولی در شمال صحرای وگاس و دومی در کالیفرنیا است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه