تکنولوژی
مصطفی طبری۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴ شنبه ۳ مرداد

سونی قصد دارد وارد صنعت پهبادسازی شود، اما نه به آن دلیلی که احتمالاً شما به آن فکر می کنید. بخش موبایل سونی قصد دارد با همکاری شرکت روباتیک ژاپنی ZMP برند Aerosense را تاسیس کنند. یک سرویس جدید که خدمات نظارتی و بازرسی را برای کسب و کارهای مختلف ارائه می کند.
براساس یک مصاحبه مطبوعاتی بنظر می رسد ZMP قصد دارد روبات ها و تکنولوژی های هدایت خودکار را در این پروژه با خود بیاورد و سونی هم سنسورهای تصویری و تخصص هایش در زمینه ارتباطات از راه دور را در این پروژه استفاده کند.
به گفته هیروکی توتوکی، مدیر بخش اسمارت فون سونی، این شرکت ژاپنی به دنبال فرصت های جدید برای توسعه هر چه بیشتر نوآوری ها و محصولات خودش است و این سرویس یکی از جاهایی خواهد بود که سونی از توانمندی های خودش در جایی به غیر از گجت های معمول استفاده خواهد کرد.
سنسورهای تصویری سونی یکی از بخش هایی است که این شرکت ژاپنی سود خوبی از آن بدست می آورد. این سنسورها در حوزه های مختلفی از جمله گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرند و اگرچه خود سونی در زمینه دوربین گوشی های هوشمند خیلی قوی عمل نمی کند، اما شرکت هایی نظیر سامسونگ و اپل مشتریان پر و پا قرص سنسورهای تصویری اش هستند.
اینکه سونی یک بخش فرعی را به منظور توسعه بازار سنسورهای تصویری اش ایجاد می کند منطقی بنظر می رسد، چرا که در غیر این صورت سونی باید با تولیدکنندگان قدرتمند پهباد نظیر Lockheed Martin یا DJI رقابت کند. حتی گوگل و آمازون نیز در این حوزه وارد شده و سرمایه گذاری عظیمی برای ارائه اینترنت در نقاط مختلف و تحویل سفارشات مشتریان با استفاده از پهبادها انجام داده اند.
اگرچه سونی توان رقابت مستقیم با تولیدکنندگان پهباد را ندارد اما به هر حال این پهبادها باید به دوربین هایی مجهز شوند تا بتوانند تصاویر را ثبت کنند، اینجاست که سونی با سنسورهای تصویری خودش یک برگ برنده را رو خواهد کرد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

معرفی پهباد جدید سونی با ظاهری شبیه به یک هواپیمای مینیاتوری