کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير

به گزارش آی‌تی‌من، بر اساس تصمیم اتخاد شده در جلسه سهامداران شرکت سونی که جمعه گذشته برگزار شد، نام این شرکت به «گروه سونی» (Sony Group) تغییر می‌یابد. این تصمیم از آوریل سال آینده میلادی اجرایی خواهد شد.
 این نخستین بار در 60 سال گذشته است که سونی نامش را تغییر می‌دهد. سونی که یک شرکت بزرگ چند ملیتی است، عمدتا در زمینه تولید محصولات الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 1946 به دست جینگ شندا و شودا موریتا تاسیس شد. اما هدف این شرکت از تغییر نام، می‌تواند گسترش فعالیت‌ها و حضور در بازارهایی مانند خدمات مالی و سایر کسب‌وکارها باشد.
یوشیدا کنیچیرو، مدیر ارشد اجرایی سونی در این رابطه گفت: ما تصمیم به تغییر نام شرکت به گروه سونی گرفتیم؛ زیرا می‌خواهیم برای توسعه و تحول در کسب‌وکارمان، از تنوع پرتفوی تجاری خود بهره کامل ببریم.
اما این نخستین بار نیست که این مجموعه نام خود را تغییر می‌دهد. شرکتی که شندا و موریتا تاسیس کردند، ابتدا شرکت صنایع ارتباطات توکیو (Tokyo Telecommunications Industry) نام داشت، اما در سال 1958 میلادی، نام این شرکت به سونی تغییر داده شد که تا کنون نیز همین نام پابرجا بود. انتخاب نام سونی، به دلیل خواست شودا موریتا به ساخت یک برند جهانی انجام شد. حالا یوشیدا، مدیر ارشد اجرایی سونی نیز معتقد است که تغییر نام، سونی را به مرحله بعدی از فعالیت‌هایش رهنمون می‌شود.
منتقدان مدت‌ها بر این باور بودند که سونی دچار تنوع زیاد کسب‌وکارهاست و سرمایه‌گذاران، از خرید سهام شرکت‌هایی با این همه تنوع، سرباز می‌زنند. در سال‌های اخیر، برخی از شرکت‌های ژاپنی به ویژه هیتاچی، از تعدادی از کسب‌وکارهای حاشیه‌ای خود خارج شدند تا به کسب‌وکار اصلی خود بپردازند. اما بحران کرونا، پیام دیگری داشت و نشان داد که مدل کسب‌وکار متنوع شرکت‌هایی مانند سونی، مزایایی هم دارد. این شرکت با حضور در بازارهایی مانند بازی‌های رایانه‌ای، موسیقی و سایر کسب‌وکارهای صنعت سرگرمی، در این دوران می‌توانست نیازهای مصرف‌کنندگانی را که اوقات قرنطینه را می‌گذراندند، برآورده سازد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه