سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ بهمن

به گزارش آی‌تی‌ایران، سونی در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود اعلام کرد که در سال گذشته میلادی، توانست 4.5 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را به فروش برساند.
این عملکرد در حالی به دست آمده که سونی عرضه پلی استیشن 5 را از ماه نوامبر یعنی دو ماه مانده به پایان سال میلادی آغاز کرد. میزان فروش مهر تاییدی است بر توانایی کارخانه‌های این شرکت در تولید انبوه کنسول‌های بازی در بازه‌های زمانی کوتاه.
در این گزارش آمده که میزان تضاضا برای پلی استیشن 4 در سه ماهه پایانی سال گذشته، با افتی 77 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده است. این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه پایانی 2020، تنها 1.4 میلیون دستگاه پلی استیشن 4 را در بازار به فروش رسانده است.
با این حال، مجموع عملکرد بخش گیمینگ سونی به نسبت سال گذشته، رشد محسوسی داشته است. طبق گزارش‌های منتشر شده، سونی توانست بهترین سه ماهه تاریخ خود را در فصل پایانی سال 2020 رقم بزند.
به عبارتی دقیق‌تر، این شرکت ژاپنی توانست درآمدی 8.4 میلیارد دلاری را به ثبت برساند که نشان از افزایشی 40 درصدی دارد. گفته شده که بخش قابل توجهی از این درآمد را کنسول پلی استیشن 5 به دست آورده است.
همچنین، سود عملیاتی سونی در فصل پایانی 2020، با رشدی 50 درصدی به 763.3 میلیون دلار رسید که محصولات مربوط به حوزه گیمینگ همانند کنسول‌ها، مشترکان پلی استیشن پلاس و دیگر سخت‌افزارهای مربوط به این حوزه، بیشترین نقش را در ثبت این عملکرد داشتند.
طبق پیش‌بینی‌های مرکز تحقیقاتی Omdia، سونی تا پایان سال 2021 میلادی حدود 17.8 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 را عرضه خواهد کرد که این رقم تا سال 2024 به 63.9 میلیون دستگاه خواهد رسید.
در این میان، مایکروسافت نیز در ماه‌های پایانی سال گذشته، عرضه ایکس باکس سری ایکس را آغاز کرد و گفته می‌شود که این شرکت نیز بتواند تا پایان سال جاری میلادی 12.1 میلیون دستگاه و تا پایان سال 2024، حدود 41.8 میلیون دستگاه را به دست خریداران برساند.
آمار و ارقام منتشر شده از سوی سونی نشان می‌دهد که پلی استیشن 5 نیز توانست عملکردی مشابه را در فصل نخست عرضه خود ثبت کند؛ به طوری که برای پلی استیشن 4 نیز فروش 4.5 میلیون دستگاهی در فصل سه ماهه نخست آغاز فروش ثبت شده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه