تکنولوژی
مصطفی طبری۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ شهريور

پس از اینکه سونی خانواده دوربین های فول فریم بدون آینه خودش را با A7 II و سپس A7R II آپدیت کرد، حالا زمان آن رسیده بود که A7S به عنوان یک دوربین عالی برای شرایط نوری نامطلوب نیز آپدیت شود. دوربین فول فریم بدون آینه A7S II که امروز توسط این شرکت ژاپنی معرفی شده از قابلیت فیلمبرداری 4K بدون ادغام پیکسل ها(وضوح اصلی 4K) بهره می برد. سیستم لرزشگیر 5 محوره داخلی به همراه گستره حساسیت ISO فوق العاده بالای 409600 از دیگر مشخصات برجسته این دوربین می باشند.






A7S سونی گزینه ای عالی برای عکاسان و فیلمبرداران بود، چرا که امکان ثبت تصاویر در شرایط نوری نه چندان ایده آل را نیز فراهم می کرد. البته امکان فیلمبرداری 4K این دوربین بصورت خارجی(اکسترنال) قابل دسترس بود.


دوربین جدید سونی که با نام های α7S II و یا Alpha 7S II نیز شناخته می شود، بنظر در بسیاری از بخش ها بهبود پیدا کرده است.
دوربین جدید از یک سنسور فول فریم 12 مگاپیکسلی(با ابعاد 35.6 x 23.8 میلی متر) از نوع Exmor CMOS بهره می برد که با کمک یک پردازشگر BIONZ X گستره حساسیت استاندارد ISO از 100 تا 102400 را ارائه می دهد که البته قابل تغییر به گستره 50 الی 409600 نیز هست. فیلمبرداری 4K دوربین با سرعت 24/30 فریم بر ثانیه بصورت داخلی و با فرمت XAVC S انجام می گیرد و هیچگونه ادغام پیکسلی نیز صورت نمی پذیرد. این بدین معنی است که کیفیت ویدیوها تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و این مورد خود را در ویدیوهای 4K یا فول اچ دی نشان می دهد.


همانند A7 II و A7R II، سونی در این دوربین نیز از یک سیستم لرزگشیر 5 محوره داخلی استفاده کرده که برای فیلمبرداران بسیار حائز اهمیت است. گزینه های فیلمبرداری مختلف شامل S-Gamut3.Cine/S-Log3 و S-Gamut3/S-Log3 که 14 استاپ گستره دینامیکی و گزینه های پردازشی را در خود دارد، می شوند. این دوربین در واقع نخستین عضو خانواده A7 سونی می باشد که قادر به فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی با سرعت 120 فریم بر ثانیه می باشد که نتیجه آن ویدیوهای صحنه آهسته بسیار روان خواهد بود.


به لطف سیستم فوکوس خودکار سریع و هوشمند A7S II، این دوربین 169 نقطه فوکوس را ارائه می دهد. پردازشگر تصویر استفاده شده در دوربین به ادعای سونی در شرایط نوری نامطلوب، عمل فوکوس را بسیار سریع و دقیق انجام می دهد. این موضوع حتی در شرایط نوری EV-4 که با چشم نمی توان برخی اشیا را دید نیز صدق می کند.
در این دوربین از یک منظره یاب الکترونیکی XGA OLED با وضوح 2359k نقطه استفاده شده که توانایی بزرگنمایی 0.78 برابری را ارائه می دهد.
این دوربین که از لنزهای E-mount سونی پشتیبانی می کند ابعادی 126.9 x 95.7 x 60.3 میلی متری و وزن 627(به همراه باتری) گرمی دارد. همانطور که انتظار می رود، دکمه های کنترلی فیزیکی نسبتاً زیادی بر روی دوربین مشاهده می شود. نمایشگر 3 اینچی چرخان از نوع LCD بوده و وضوح آن 1229k نقطه می باشد. در این دوربین وای فای و NFC نیز وجود دارد.
دوربین بدون آینه Sony A7S II از ماه اکتبر با قیمت 3000 دلار عرضه خواهد شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دوربین سونیA7S II یک ابزار فیلمبرداری4K قدرتمند در تاریک ترین لحظات