تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۵ مهر

وقتی پیشرفته ترین سنسور دوربین جهان را در کوچکترین بدنه ممکن قرار بدهید، نتیجه چیزی شبیه به RX1r Mark II خواهد شد! این هیولای کوچک 422 مگاپیکسلی به عنوان جانشین مدل RX1 (و  RX1) سال 2012 بوده و یک دوربین عکاسی فوق العاده قدرتمند و البته گران قیمت است.
وقتی سونی دوربین RX1 را روانه بازار کرد، خیلی ها تردید داشتند که یک دوربین کامپکت 2000 پوندی چه ارزش خریدی می تواند داشته باشد. اما این دوربین که از دسترس بسیاری افراد دور بود، به شکل قابل تحسینی در ثبت عکس های فوق العاده با کیفیت، عالی عمل کرد. RX1r Mark II تقریباً از همان ظاهر بهره می برد و قیمتی 2131 پوندی(3300 دلاری) دارد. با این قیمت گران تر، شما قابلیت های جدیدی را در اختیار خواهید داشت که این دوربین را باز هم قدرتمندتر می کنند.
سنسور 42 مگاپیکسلی این دوربین مشابه چیزی است که در A7r Mark II بکار رفته و ما را تحت تاثیر قرار داده بود. یک منظره یاب جهشی OLED دوربین جدید سونی را برای علاقه مندان جدی عکاسی ایده آل می کند. نمایشگر LCD با قابلیت چرخش می تواند جایگزین بسیار خوبی برای نمونه تخت و ثابت در مدل قدیمی باشد.


درون دوربین از یک پردازشگر تصویر Bionz X و سیستم فوکوس هیبریدی 399 نقطه ای با عملکردی به مراتب بهتر نسبت به قبل استفاده شده است.
لنز موجود بر روی RX1r II فرقی با گذشته نکرده و همچنان یک لنز زایس 35mm f2 را شاهد هستیم. بسیاری از افراد می گویند چرا باید این همه پول بدهیم و یک دوربین با لنز ثابت بخریم، وقتی می توان با کمتر از این پول یک دوربین با لنز قابل تعویض خرید؟ خب یکی از دلایل ابعاد دوربین است. شما نمیتوانید انتظار یک دوربین فول فریم در این ابعاد با لنز قابل تعویض را داشته باشید. طراحی و تولید همین دوربین هم به اندازه کافی نیازمند مهندسی سطح بالا و استفاده از المان های اپتیکی عالی می باشد.
یکی از ویژگی های انحصاری RX1r II فیلتر low-pass متغیر آن است. برخی جزییات یا المان های موجود در یک صحنه می تواند باعث خراب شدن عجیب عکس شود، چیزی که به آن moiré patterns می گویند. برای پیشگیری از این حالت، اکثر دوربین ها یک فیلتر low-pass دارند که مقداری از اعوجاج و خرابی تصویر را تار و حذف می کند. اما عکاسانی که به دنبال نهایت شفافیت و جزییات در تصاویر خود هستند، همین میزان تار شدن را هم نمی پسندند. بنابراین برخی شرکت ها این فیلتر را در محصولات جدید خود حذف کرده اند.
RX1r Mark II از یک فیلتر OLPF بهره می برد که کاربر می تواند آن را فعال، غیرفعال کند و یا حتی میزان قدرت آن را براساس تمایل خود تنظیم کند. شما می توانید چند عکس را با تنظیمات مختلف ثبت کرده و از بین آنها بهترین مورد را انتخاب کنید.
این یکی از برجسته ترین ویژگی های دوربین جدید سونی است. هرچند بسیاری افراد نه درباره این فیلتر چیزی می دانند و نه به آن اهمیت می دهند اما تلاش خلاقانه سونی برای رفع این مشکل که مورد شکایت بسیاری از عکاسان حرفه ای می باشد، قابل تحسین است.
RX1r Mark II بدون شک با قیمت 3300 دلاری اش فوق العاده گران است. بطور خلاصه خریداران این دوربین دو دسته اند: افراد ثروتمند که اصلاً هزینه برایشان اهمیت ندارد و افرادی که به هر شکل ممکن و با هر هزینه ای قصد خرید بهترین دوربین کامپکت جهان را دارند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا می خواهید بهترین تصاویر را با اکشن کم سونی ضبط کنید؟ فیلم جدید سونی به شما نشان خواهد داد که چگونه می توانید چنین کاری انجام دهید