گوناگون
الناز فرجی۹:۱۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۳ مهر

همین یک سال پیش ، من در اتاقی بزرگ در Def Con  بودم ، یک کنفرانس سالیانه ی هکر ها در وگاس ، که ناگهان همه ی درها قفل شد و یک تیم امنیتی وارد شد و شروع به جستجوی محل کرد . چند لحظه بعد John McAfee  رسید، بازرگان مهم سابق امنیت ملی ، تبعیدی سابق ، سابق خیلی چیز ها که وقت ندارم همه را اینجا بیان کنم .
آن روز با او پر از داستان های هیجان انگیز از تعقیب ، تجسس و تلاش بود . کسی که خیلی خاص نبود ،"مافیا" یا " کلی آدم " نبود . کسانی در جاده دنبالش میکدند و او پشت درختان پنهان میشد . ترس از دست دادن جانش را داشت ،این را بعدا به من در دوربین گفت ( البته تا زمانی به دنبال سلاح تجسس نشده بودم ) . پس تعجب من را تصور کنید زمانی که امروز از صفحه ی لپ تاپ خودم دیدم که McAfee  در پی اتاق مطبوعات در techcrunch disrupt  است ، یک رویداد سالیانه برای گروه هایی در سان فرانسیسکو . دیگر نیازی نیست دنبال McAfee  بروید ، او خودش به سراغتان میاید .
محیط اطرافش ، اگر بتوان با این نام خواندشان ، آن زمان خیلی کوچکتر بود - شامل همسرش ؛ چند تا از دستیارانش و یک سند ساز از spike tv که استرس و فشاری را منتقل میکرد که انسان از شخصی که هر روز و هر ساعت جان را تعقیب میکند دارد .
من گفتم "سلام جان، ما سال گذشته یکدیگر را در def con دیدیم . " . او نشست ، ساندویچ مجانی اش را باز کرد و یاوه گویی چندش آور و طولانی اش را شروع کرد .  من تکه ی کوچکی از آن را در صفحه ی فیس بوک bbc tech فرستادم .
McAfee  در حال فرار از دست رئیس جمهور آمریکاست .
او گفت که کمپینش در تعادل کامل است و خوب عمل میکند . من پرسیدم چه کسی هزینه اش را میپردازد . او گفت که برای حمایت به پول نیازی ندارد ، از آنجایی که آنجا اینترنت است و او میزبان چت های آنلاین بسیاری خواهد بود و با مردم در مورد سیاست واقعی بحث خواهد کرد . او گفت که تعداد زیادی را اداره میکند و این یک پیروزی بزرگ است . من منطقش را بازگو میکنم . او در کار تکنولوژی اس پس رای طرفداران تکنولوژی را میگیرد . این استراتژی شماره ی یک است . استراتژی شماره ی دو خالکوبی است . او میگوید که کلی خالکوبی بر بدنش دارد . من نگاه نکردم . او میگوید چون از هر 5 آمریکایی یکی شان خالکوبی دارد این کلی رای میاورد . من از یکی از دوستان آمریکایی هم کسی که خالکوبی های زیادی دارد پرسیدم که آیا این حرکت هیچ معنی برایش دارد؟ و او گفت " نههه. آیا واقعا میخواهد اینکار بکند؟! "
و بعد روی دیگری از منطق او را دیدم . او گفت که از آنجایی که خوشبختانه از نظر او بن کارسون انتخابات را نمیبرد ، تنها شخص سیاهپوست در این مسابقه ی انتخاباتی همسر او جنیس خواهد بود . بنابراین سیاه پوستان قطعا به او رای خواهند داد . به نظر من این فکری خطر ناک و توهین آمیز بود ولی تا به حال این مرد تعادل نداشته است .


و او پیشرفت میکند . او یک انسان معروف در زمینه ی تکنولوژی است و مخاطبان زیادی دارد ولی فرجام طبق معمول نظاره گر بودن بود. او گفت که رسانه کارش از تعمیر گذشته و او به آن احتیاجی ندارد . و این باعث میشود برخی از ما فکر کنیم که پس چرا به اتاق مطبوعات آمده بود . و سپس او رفت . اما دادن یک دلار شرطی که برای بردن انتخابات بسته بود .
من به او گفتم که به کاخ سفید میایم و شخصا به او میپردازم . او گفت " حتما! ولی این تورا خاص نمیکند . " من فکر میکنم شما باقی میمانید اما فکر خواهید کرد که بعد از این Mcafee  با چه ایده ای میاید . سالیان زیادی بود که او به عنوان مردی شناخته مشد که از بیان اهمیت احساسش نمیترسید و تبحر خاصی در امنیت سایبری داشت و کاملا میشد در قرض دادن یک ماشین به او اطمینان کرد . ولی حالا به این فکر میکنید که او اهمیت نمیدهد که از چه حرف میزند ، تا وقتی که کسی ، هرکسی آنجا باشد تا گوش دهد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

GM از هکر ها میخواهد هر نقطه ضعفی که پیدا کردند تا گزارش کنند