general>siri بروید و "allow hey siri" را " /> general>siri بروید و "allow hey siri" را " />
نرم افزار
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

یک ویژگی جدید در iOS9 به شما این امکان را میدهد تا سیری خود را تربیت کنید تا این دستیار بتواند فقط به صدای شما " سلام سیری" پاسخ دهد . این ویژگی تشخصی صدا در iOS9.1 beta وجود دارد که پنجشنبه ی گذشته راه اندازی شد . اپل اول این ویژگی بدون دست  " سلام سیری" را در iOS 8 اضافه کرده بود . زمانی که به کار بیفتد، این ویژگی به شما این امکان را میدهد که فرمان های صوتی خود را بدون نیاز به دست زدن به گوشیتان به سیری بگویید. مخصوصا وقتی گوشی به برق وصل است. در iOS9  این ویژگی تشخیص صدای جدید به شما امکان میدهد تا سیری را طوری تربیت کنید که تنها به فرمان صدای شما پاسخ بدهد .
برای فعال کردنش به setting > general>siri بروید و "allow hey siri" را انتخاب کنید . وقتی فعال شد؛ باید بی درنگ وارد یک پروسه ی سریع 5 قدمی شوید تا سیری صدای شما را یاد بگیرد . در این پروسه باید سه بار  بگویید hey siri و سپس از شما خواسته میشود تا دو فرمان اضافی را نیز تکرار کنید . hey siri ,whats the weather today?( سلام سیری .امروز هوا چطوره؟ " و hey siri, its me ( سلام سیری، منم" . و همه ی این پروسه زیر یک دقیقه وقت میگیرد .


زمانی که کارتان تمام شد، سیری قادر خواهد بود تا صدای شما را تشخصی دهد. باری دیگر درحالیکه که سیری به مدت یک سال قادر بوده فرمان سلام سیری شما را پاسخ دهد، حالا زمانی که این گزینه را در iOS9 فعال کردید ، دیگر فقط به شما پاسخ خواهد داد . البته من با یک همکار این را امتحان کردم ، فرقی نمیکند که چند بار او گفت سلام سیری ؛ صفحه نمایش من قفل شده باقی ماند تا اینکه من صحبت کردم .
تشخیص صدای جدید آخرین روشی است که اپل برای توسعه ی سیری انجام میدهد تا نقش دستیار ، سهم بیشتر و مهم تری را در iOS  ایفا کند . بیشتر از پیش. در iOS9 سیری همچنین  چیزی را برای شما فراهم میکند که اپل "دستیار بیش فعال" مینامد . مانند هشدار های از پیش بر اساس اطلاعات تقویم و اپلیکیشن های ایمیل .
سیری همچنین قادر خواهد بود تا به سوال های وابسته به قراین شما پاسخ دهد، ویژگی ای که دستیار های مایکروسافت و گوگل برای مدتی داشتند و تعدادی از ویژگی های جدید جستجو را نیرو میبخشد . اپل همچنین تعدادی جستجوی API جدید برای طراحان باز کرده که به اپلیکیشن های سوم شخص ثالث این امکان را میدهد تا از نیروهای جدید سیری استفاده کنند . این ویژگی جدید سیری در 16 سپتامبر همزمان با iO آماده میشود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نگاهی تصویری به 15 تا از بهترین ویژگی های iOS 9