ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۲ آبان

به گزارش تسنیم، رئیس کمیته‌ی پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی گفت: «اکنون تعداد کاربران سیستم انتقال پیام‌های مالی داخلی ما بیشتر از کاربران داخلی سوئیفت است. ما در حال مذاکره با چین، ایران و ترکیه و چند کشور دیگر در مورد اتصال سیستم‌های مالی این کشورها هستیم».
به گزارش راشاتودی، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته‌ی پارلمانی روسیه در بخش بازارهای مالی مدعی شد سیستم انتقال مالی روسیه که به عنوان جایگزینی برای سوئیفت ساخته شد، اکنون از این شبکه جهانی محبو‌ب‌تر است.
وی توضیح داد که روسیه در حال مذاکره با مدیران مالی چین، ترکیه و ایران است تا سیستم انتقال پیام‌های مالی خود موسوم به SPFS را با سیستم‌های پیام‌دهی آن‌ها ادغام کنند.
آناتولی آکساکوف گفت: «اکنون تعداد کاربران سیستم اتصال پیام‌های مالی داخلی ما بیشتر از کاربران داخلی سوئیفت است. ما در حال مذاکره با چین، ایران و ترکیه و چند کشور دیگر در مورد اتصال سیستم‌های مالی این کشورها هستیم».
روسیه بر روی یک مکانیزم همکاری با تهران کار می‌کند و احتمال معامله‌های مستقیم با شرکت‌های ایرانی وجود دارد.
بانک مرکزی روسیه که سازنده‌ی این سیستم مالی جدید است اعلام کرد ۴۱۶ شرکت روسی و سازمان‌های دولتی در ماه سپتامبر به این سیستم ملحق شده‌اند. خزانه‌ی فدرال روسیه و شرکت‌های بزرگ دولتی مثل گزپروم نفت و روزنفت هم شامل آن می‌شوند.
ساخت سیستم جدید SPFS در سال ۲۰۱۴ در پاسخ به تهدید واشنگتن به قطع ارتباط روسیه از سوئیفت آغاز شد. اولین معامله در این سیستم جدید که شامل یک نهاد غیر بانکی می‌شد در دسامبر ۲۰۱۷ انجام شد.
سوئیفت یک شبکه‌ی مالی است که امکان انتقال بین مرزی مقادیر بالا را برای اعضایش در سراسر دنیا فراهم می‌کند. مقر آن در بلژیک است ولی هیئت مدیره شامل مقامات اجرایی بانک‌های آمریکا هم می‌شوند.
قانون فدرال آمریکا به دولت اجازه می‌دهد علیه بانک‌ها و مدیران مالی سراسر جهان اقدام کند. این سیستم اکثر پیام‌های بین بانکی را حمایت و بیش از ۱۱۰۰۰ موسسه‌ی مالی در بیش از ۲۰۰ کشور جهان را به هم متصل می‌کند.
اتحادیه‌ی اروپا هم در فکر ایجاد جایگزینی برای سوئیفت است تا به شرکت‌های اروپایی امکان دور زدن تحریم‌های ایران را بدهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه