گوناگون
رضا رزمی۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

کمپانی های اپل و گوگل طی چند سال اخیر همواره با ios و اندروید برمنظر سیار حکمرانی کرده اند اما هر دو به اندازه کافی باهوش هستند تا بدانند کارشان تمام شدنی نیست. برای ماندن در نوک قله یا نزدیک به آن باید بر آینده متمرکز شد و این دقیقا کاری است که گوگل و بسیاری از کمپانی های دیگر انجام میدهند. به نقل از سایت The Information غول جستجو به طور فعال درحال توسعه نرم افزار موسوم به Brillo است که برای اجرا بر روی دستگاه های کم قدرت با منابع محدود IOT طراحی شده است.
منابع  آشنا به موضوع اعلام کرده اند که این نرم افزار می توانند در حین کنفرانس سالانه 1/0 گوگل برای توسعه دهندگان آغاز به کار کند. انتظار می رود که نرم افزار بر روی دستگاههای متصل (به اینترنت) 32 MB ویا 64MB  یا RAM کار کند. در ابتدا ممکن است که این نرم افزار به عنوان پلت فرم barebones خالی از هر گونه اپلیکیشن و سرویس های داخلی دیگر ارائه شود به این  منظور که کمپانی ها بتوانند با نیازهای منحصر به خود آنرا تغییر دهند.


اگر حقیقت داشته باشد گوگل یکی از چند کمپانی است که برای IOT نرم افزار می سازند. هفته گذشته مایکروسافت فاش کرد که ورژنی از ویندوز 10 با عنوان IOT core خواهد داشت. آگوست گذشته سامسونگ شرکت IOT ،smart things  را به مبلغ 200 میلیون دلار خریداری کرد. درست بعد از اینکه با شرکت اینتل برای ایجاد کنسرسیوم IOT همکاری کرد.
طراح تراشه RAM راه حل IOT  خود mbed OS را که بر اساس پلت فرمی است که در سال 2006 ساخته شده بود آشکار ساخت. هووآوی IOT OS خود با نام Lite OS را معرفی کرد. ( که تنها 10 KB فضا اشغال می کند.) بسیار مایه خوشحالی است که کمپانی های بسیاری برای حمایت از دستگاه های IOT کار میکنند. گرچه به نظر میرسدچند پاره شدن نگرانی اصلی خواهد بود تا زمانی که یک یا دو کمپانی به عنوان پیشتاز پدیدار شوند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پنج اپلیکیشن که نمی توانید از دست بدهید