تکنولوژی
احمد درخشان۹:۲۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۵ ارديبهشت

شرکت خودرو سازی تسلا، تصمیم گرفته تا محصول جدید خود، Tesla Sedans S را سیستم هدایت نیمه خودکار مجهز کند. برای این کار این شرکت قرار است تا از تلفیق روش قدیمی چراغ راهنما به عنوان راه حلی برای بحث های قانونی و کاربردی سیستم های هدایت خودکار استفاده کند.
مشکل سیستم های هدایت خودکار در عدم اطمینان سازنده و قانون گذار به توان تشخیص خطر می باشد. همچنین از نظر قانونی، در هنگام اتفاق افتادن یک حادثه مشخص نیست که مقصر حادثه چه کسی است زیرا راننده نقشی در کنترل خودرو ایفا نمی کند و خسارت ناشی از حادثه به عهده خودرو ساز می باشد.


در این شرایط شرکت تسلا به استفاده از چراغ راهنما به عنوان فرمان توسط کاربر به سیستم رایانه ای  روی آورده است؛ به این صورت که هنگامی که راننده شرایط را برای سبقت گرفتن از خودرو جلو مناسب می بیند با استفاده از چراغ راهنما به خودرو اجازه می دهد تا وارد عمل شده و از خودرو جلویی سبقت بگیرد. در این حالت اگر حادثه ای رخ دهد چون کاربر خودرو فرمان سبقت را صادر کرده است، عملا مسئولیت حادثه را به عهده می گیرد.
در حال حاضر تمامی تجهیزاتی که به راننده کمک می کنند مادامی که راننده سر رشته امور را به عهده دارد قانونی و قابل اتکا از طریق مجاری قانونی می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سیستم راننده هوشمند تسلا خطر تصادف را تا دوبرابر کاهش می دهد