کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۰ آذر

چین بازار منحصر به فردی برای بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است. در این بازار، یک سازنده‌ی تلفن همراه بدون خارج شدن از مرزهای چین قادر است به فروشی جهانی دست یابد و اینکه مبارزان تازه وارد کوچک هم ناگهان به محبوبیتی بالا دست یابند. بر طبق جدیدترین اطلاعات از Kantar Worldpanel، پنج فروشنده‌ی برتر تلفن همراه در چین در حال تبدیل شدن به گروهی مستحکم و مسلط هستند.
Kantar گزارش می‌کند که در سه ماهه‌ی منتهی به اکتبر، پنج شرکت Huawei، Xiaomi، Apple، Vivo و Oppo در مجموع 91 درصد بازار را از آن خود کرده‌اند. این میزان که در سال گذشته 79 درصد بود، منجر شده تا شرکت‌هایی همچون ZTE، Meizu، و Lenovo برای بقا در زادگاهشان سخت تلاش کنند. بر طبق گزارش Dominic Sunnebo از Kantar، پیشگام جهانی گوشی‌های هوشمند، Samsung در حال حاضر تنها 2/2 درصد سهم بازار چین را دارد که این در حال بدترشدن هم است.
در این بین تفاوت استراتژی‌های شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند برای موفقیت در چین قابل تامل است. Vivo و Oppo، به خصوص در نواحی روستایی فروشگاه‌های آجر و ملاتی دارند تا محصولات خود را به دست افرادی برسانند که ممکن است دسترسی به اینترنت نداشته باشند. Xiaomi همچنان موفقیت بزرگی در فروش آنلاین دارد و این برتری را حفظ کرده است. Huawei متمرکز بر نواحی شهری است و در نهایت Apple موقعیت برتر خود را به عنوان برندی لوکس و با کیفیت بالا حفظ کرده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه