ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ آبان

رضا معتمدی، معاون عملیات اورژانس تهران درباره‌ی مزاحمت‌های اورژانسی توضیح داد: به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد تماس‌های دریافتی اورژانس در طول روز مزاحمت‌های تلفنی است که عموم آن‌ها به صورت خواسته یا ناخواسته رخ می‌دهد.
وی افزود: در مواردی والدین اقدام به آموزش شماره‌ی تلفن‌های ضروری به کودکان می‌کنند که وقتی فرزند آن‌ها تنها می‌شود اقدام به گرفتن شماره‌ی اورژانس یا آتش‌نشانی کند و در بسیاری از مواقع کودک، توضیحات نامفهومی را ارائه می‌دهد که این موضوع باعث نگرانی نیروهای اورژانس و آتش نشانی و اعزام آن‌ها به محل می‌شود. معتمدی تصریح کرد: معمولا ۱۵ تا ۲۰ خط سازمان اورژانس اقدام به پاسخگویی به هموطنان می‌کنند اما در مواقعی ۵ الی ۱۰ خط تلفن به دلیل مزاحمت‌های بی‌مورد اشغال می‌شود و ممکن است افراد مدت طولانی را پشت خط منتظر بمانند.
معاون عملیات اورژانس تهران ادامه داد: بسیاری از این مزاحمت‌ها با انگیزه‌ی شوخی و خنده اتفاق می‌افتد و فرد اقدام به ارائه‌ی شرح حال بیمار کرده و از آنجا که پرستار پاسخگو انگیزه‌ی فرد را نمی‌داند در مواقعی تا ۱۰ دقیقه تلاش می‌کند توضیحات لازم را به فرد مزاحم ارائه کند.
وی افزود: در مواقعی مزاحم‌ها آدرس‌هایی را ارائه می‌دهند که منجر به اعزام آمبولانس به محل می‌شود اما در زمان رسیدن، پلاک و آدرس مورد نظر یافت نمی‌شود.
معتمدی توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد به طور همزمان با ۳ ارگان آتش‌نشانی، اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس می‌گیرند و در زمان مراجعه به آدرس مورد نظر، خانواده اعلام می‌کند که ما متقاضی دریافت خدمات نبوده‌ایم.
وی گفت: ۵ درصد تماس‌ها معمولا منجر به اعزام نیروهای اورژانس می‌شود و در یکی از موارد شاهد بودیم که در طول یک روز فردی ۷۰ بار برای سازمان اورژانس مزاحمت ایجاد کرد که با پیگیری‌های صورت گرفته به مراجع قضایی اعزام شد. عموم مزاحمت‌ها از طریق سیم کارت‌های نامعتبر صورت می‌گیرد که قادر به شناسایی فرد نیستیم.
موضوع مزاحمت‌های اورژانسی تنها مربوط به شهر تهران نیست و متأسفانه در سایر شهرها نیز شاهد ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس هستیم که این اتفاق در سایر شهرها نیز مشکلاتی را برای پرسنل درمانی به وجود آورده است به طوری که نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص گفت: ۱۳۰ هزار و ۲۶۲ تماس تلفنی در سه ماهه‌ی نخست سال جاری با اورژانس ۱۱۵ استان ثبت شده است که از این میزان تماس ثبت شده ۴۴ هزار و ۲۳۸ مورد از این تماس‌ها مزاحم تلفنی بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه