تکنولوژی
الناز فرجی۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

یک کانکشن وای فای گریزپا اثر زیاد و بزرگی بر روی زندگی مدرن خواهد داشت، از تماشای سریع و پی در پی سریال های جدید نت فلیکس گرفته تا رسیدن به کار ها در دفتر.لزومی ندارد که شما با یک سیگنال وصله پینه ای کوتاه بیایید . این جا چند راه برای حل کردن این مشکل وجود دارد .

1. روترتان را حرکت دهید


شاید به نظر واضح برسد اما جای قرار گیری روترتان میتواند تاثیر زیادی بر روی قدرت و دوام وای فای شما داشته باشد. بیشتر از آنچه فکرش را بکنید . البته توسط چیزهایی مانند ترکیب کلی خانه و علایقتان محدود میشوید اما قرار دادن روتر در مرکز خانه ایده آلی است که دنبالش میگردید . کشیدن کابلتان از سوکت تلفن اصلی میتواند به شما فضای بیشتری بدهد ؛ میتوانید یک تاقچه درست کنید که روترتان را در ارتفاع بلند تر قرار داده یا زیر یک میز قرارش دهید تا پایین تر بیاید . برای مثال فراهم کننده ی سرویس اینترنت ips تان ممکن است  سابقه ی خوبی برای پشتیبانی مشتری نداشته باشد اما شما اگر برای کمک زنگ میزنید آنها باید شما را بیشتر راهنمایی کنند و بهترین رویکرد را در مورد روترتان بگویند.

2.کم کردن دخالت


سیگنال وای فایی که از روتر شما می آید ، در زمان انتقال از روتر به لپ تاپ شما باید کارهایی انجام دهد و همه چیز از برنامه ی کنترل بچه گرفته تا دیوار ها میتوانند جلویش را بگیرند . هرجایی که تلفن های بیسیم ؛ مایکروویو، برنامه های کنترل بچه ، بلندگو های بیسیم ، کنترل های کنسول ، آیینه ها و حتی آکواریوم میتوانند به طرز چشمگیری روی وای فای شما تاثیر بگذارند. پس اگر سیگنال قوی میخواهید  مطمئن شوید که آنها بین روتر شما و شما نباشند . تعویض کانال استفاده شده توسط روترتان یکی از راه های کم کردن دخالت های دیگر دستگاه ها است. و میتواند از مشکلاتی که  وای فای همسایه ممکن است ایجاد کند ، جلوگیری کند . ( دستور العمل روتر را برای جزیات بیشتر بخوانید . و میتوانید ریست اش کنید تا یک کانال جدید پیدا کنید . ) . تکان دادن دیوار ها عملی نیست اما ممکن است بخواهید جای میز لپ تاپ یا وسایل کنسولتان را عوض کنید .

3.یک تکرار کننده بخرید


تکرار کننده دقیقا همان کاری را میکند که اسمش میگوید : سیگنال وای فای را از روتر میگیرد و در فاصله ی وسیع ترو گسترده تری تکرارش میکند . این بسته ها خیلی گران نیستند اما سابقه ی کارکرد نه چندان موثر دارند . تکرار کردن سیگنال وای فای از روتر آن را در همان زمان ضعیف میکند ، پس ممکن است برای فیلم های اچ دی و در فاصله ی دور از محدوده ی تکرار کننده ، به مشکل بر بخورید . اگر بخواهیم جنبه ی مثبت اش را ببینیم، تنظیم کردنشان خیلی آسان است و میتوانند تنظیمات شبکه را از روتر شما کپی کنند ، پس تلفن یا لپ تاپ شما لازم نیست  وقتی دور خانه میگردید از این شبکه به آن شبکه بپرند . مدل های مختلفی است که بین آنها یکی را انتخاب کنید اماهمیشه قبل از خرید نقد ها را بخوانید و درباره ی سازگاری اطلاعات جمع کنید .

4. یک بسته ی خط جریان قوی بخرید


سیم کشی برق داخل خانه ی شما هم اگر به کمک گرفته شود میتواند سیگنال اینترنت را حمل کند  و بر خلاف تکرار کننده ی بیسیم، خط جریان قوی میتواند سیگنال های بالا با سرعت های زیاد را اتاق به اتاق داشته باشد. اگر بخواهید اینترنت را به یک اتاق بازی یا مطالعه وصل کنید راه حل عالی ای خواهد بود . بیشتر خانه ها میتوانند شبکه ی خط جریان قوی را پشتیبانی کنند اما شما ممکن است در خانه های قدیمی مشکلاتی داشته باشید. ( مطمئن  شوید که سخت افزار را قوانین تعویض عاقلانه میخرید ) . تنظیمش هم خیلی آسان است . نیازی نیست که یک متخصص کامپیوتر یا برقکار حرفه ای برای ساختن یک شبکه ی خط جریان قوی بسازید. نگاهی به بسته ای که در فروشگاه اینترنتی است بیاندازید و خواهید دید که گزینه هایی با سرعت ها و ویژگی ها گوناگون آماده اند : بعضی دو شاخه ها میتوانند هات اسپات وای فای را به خوبی یک کانکشن با سیم بسازند ، و برخی سوکت نیروی اضافه میسازند تا دیگر مجبور نباشید برای اتصال اینترنت بیخیال یکی از آنها شوید .

5 . از مودم با سیم استفاده کنید


وای فای آسان و راحت است اما وصل کردن یک کابل اترنت به لپتاپ یا کنسول بازیتان به شما سیگنالی قوی تر و مطمئن تر میدهد که هربار یک کاسه سوپ را در مایکروویو گرم میکنید قطع یا ضعیف نمیشود. کار انداختن یک کابل بین اتاق ها زحمت و زمان زیادی میبرد ( با مهارت های شخصی کم)  اما زمانی که انجام شد میتوانید از مزایای کانکشن ثابت و با سرعت خود مستقیما از روتر استفاده کنید . ( در بیشتر مدل ها 4 درگاه سیم دارید که میتوانید از آنها استفاده کنید . ) این برای گوشی های هوشمند و تبلت ها یک گزینه محسوب نمیشود اما اگر بتوانید کامپیوتر ها را از شبکه ی وای فای جدا کنید پس فضای کافی و آزادی عمل بیشتری برای دستگاه های دیگر خواهید داشت. زمانی که در یک اتاق دیگر اترنت گرفتید، میتوانید از یک روتر قدیمی یا مکان دستیابی بیسیم (wireless acess point) استفاده کنید و آنها را در صورت لزوم  به یک هات اسپات وای فای تبدیل کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عرضه اینترنت سریع برای کاربران پروژه وای فای گوگل در خارج از کشور