ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۶ دي

به گزارش پیوست، بازی ایرانی «فرزندان مورتا» که در سطح بین‌المللی با نظر مثبت منتقدان مواجه شده براساس اعلام مدیرعامل استودیو سازنده این بازی با شکایت شاکی خصوصی در تهران روانه دادگاه می‌شود.
امیرحسین فصیحی، مدیر عامل استودیو Dead Mage (سازنده بازی)  در توییتی اعلام کرد: «برای پرونده شکایت از فرزندان مورتا به پلیس امنیت اخلاقی احضار شده‌ام. گفته شده در بازی رقص و بی‌حجابی وجود دارد. از جادو برای مبارزه با شیاطین استفاده شده و مراسم تدفینی وجود دارد که اسلامی نیست.»
فصیحی در مورد این شکایت و اینکه هنوز شاکی خصوصی در این زمینه مشخص نیست، به پیوست گفت: «به خاطر این بازی و با شکایت شاکی خصوصی به پلیس امنیت اخلاقی احضار شدم. البته پیش از آن دادگاه به صورت عمومی پرونده را بررسی کرده بود و برای بررسی بیشتر به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع دادند تا آنها تحقیق کنند که آیا موارد گفته شده در بازی وجود دارد یا نه.»
او ادامه داد: «پلیس هم ما را احضار کرد و از ما خواست تا در مورد فعالیت شرکت و جزئیات بازی توضیحاتی ارائه دهیم. ما نیز مدارکی در مورد مجوزهای شرکت در حوزه نشر و ساخت بازی و مدارکی برای رد اتهام‌های گفته‌ شده، ارائه کردیم. امروز هم باید به پلیس مراجعه کنیم.»
فصیحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پرونده در اختیار دادستانی است و بحث عمومی پیدا کرده و دیگر شاکی خصوصی مطرح نیست، در مورد زمان مراجعه به دادگاه بیان کرد: «هنوز چیزی مشخص نیست. به احتمال زیاد باید به دادگاه مراجعه کنیم و مدارک خود را دوباره عرضه کنیم. شاید هم مدارک ما مورد قبول دادگاه قرار بگیرد و نیازی به مراجعه به دادگاه نباشد. در روزهای آتی مشخص می‌شود که مدارکی که به پلیس دادیم مورد قبول دادگاه است یا خیر.»
برای پرونده شکایت از فرزندان مورتا به پلیس امنیت اخلاقی احضار شده‌ام. گفته شده در بازی رقص و بی‌حجابی وجود دارد. از جادو برای مبارزه با شیاطین استفاده شده و مراسم تدفینی وجود دارد که اسلامی نیست.
فصیحی در پاسخ به این سوال که چرا دادگاه پرونده را به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که متولی بازی‌ها است، ارسال نکرده است، بیان کرد: «در ابتدا پلیس امنیت اخلاقی از این پرونده متعجب بود. چون آن‌ها پرونده‌های جدی‌تری دارند. حتی آنها به دادگاه هم اعلام کرده بودند که باید این پرونده به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ارسال شود چون در این بنیاد ستاد مبارزه با جرائم بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد. اما دادگاه به دلایل نامشخص پرونده را به پلیس امنیت اخلاقی اجاع داد.»
بازی ایرانی «فرزندان مورتا» ساخته جدید استودیو Dead Mage در سبک اکشن، ماجراجویی و نقش‌آفرینی است که تابستان سال جاری توسط پلتفرم «هیولا» فروشگاه مجازی بازی در اختیار کاربران قرار گرفته است. این بازی که مخصوص پلتفرم‌های PC وکنسول بازی است علاوه بر استقبال در داخل کشور مورد توجه بازی‌دوستان خارجی هم قرار گرفته است. این بازی با عنوان خارجی «Children of Morta» توسط ناشر لهستانی آن به صورت جهانی برای پلتفرم PC و کنسول منتشر شد. همچنین این بازی به تازگی نیز در پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، باکس‌وان و نینتندو سوئیچ هم عرضه شده است.
بازی فرزندان مورتا در سایت‌های بین‌المللی نقد بازی، با استقبال منتقدان روبرو شده است به طوری که سایت Metacritic که سایتی در حوزه نقد کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدئویی است، بر اساس ۴۱ نقد منتقدان نمره ۸۲ از ۱۰۰ را به این بازی اعطا کرده است. این بازی همچنین در پلتفرم مطرح بازی «استیم» هم در وضعیت خیلی مثبت (very positive) قرار دارد. به اعتقاد این سایت‌ها  بازی فرزندان مورتا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل سال ۲۰۱۹ معرفی شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه