ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱ اسفند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، امیر ناظمی در مراسم افتتاحیه باشگاه سیاست پژوهان علم و فناوری اظهار داشت: تمرکز بر روی فناوری‌های حیاتی کشور و تقویت شرکت‌های دانش بنیان و هدایت ان‌ها به سمت صنعت از جمله اهداف این باشگاه است.
وی رسالت باشگاه سیاست پژوهان علم و فناوری را شنیدن عقاید و تفکرات متعدد اعضای آن دانست و گفت: باشگاه می‌تواند با چنین رویکردی به دور از نگاه خود مداری که ریشه در فرهنگ ما دارد، سیاستگذاری را به امری آگاهانه در عرصه علم و فناوری تبدیل کند.
وی یکی از مظاهر دموکراسی را درعرصه سیاستگذاری عنوان کرد و افزود: در بحث سیاستگذاری نیاز به گفتمان‌سازی داریم که ایجاد باشگاه‌ها در این امر بسیار موثر است.
ناظمی با بیان این که اهداف تاسیس باشگاه‌ها  در تقابل با بینش خود مداری است، گفت: سیاستگذاری در هر کشوری می‌تواند تابع منابع و قوانین و شرایط آن کشور باشد و این تفاوت‌ها در سیاست‌ها منوط به شرایط محیطش است.
لازم به ذکر است، این مراسم با محور معرفی باشگاه سیاست پژوهان علم ‌و فناوری (فلسفه وجودی، راه پیموده شده و مسیر پیش رو)، ارائه‌ی تحلیل‌های برتر چالش‌های سیاستی پیشین به همراه تقدیر و تشکر از تحلیل‌گران برتر، پنل علمی با موضوع باشگاه سیاست پژوهان علم و فناوری (چیستی، چرایی و چگونگی) با حضور جمعی از کنشگران عرصه حکمرانی و سیاست‌گذاری علم و فناوری کشوربرگزار شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه