ایران و جهان
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۳ دي

اختلال شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در روزهای اخیر باعث شده که کاربران ایرانی به فکر گزینه جدیدی برای جایگزینی با این شبکه‌های اجتماعی بیافتند.
به گزارش مهر، شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام که هم‌اکنون بیشترین سهم شبکه‌های اجتماعی را در میان کاربران ایرانی به خود اختصاص داده‌اند از دسترس خارج‌ شده‌اند و اگرچه وزیر ارتباطات اعلام کرده که قطع دائمی این شبکه‌های خارجی مطرح نیست، اما اختلال فعلی در دسترسی به این شبکه‌ها سبب شده تا کاربران ایرانی فکر گزینه ی جایگزین باشند.
استقبال کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی طی سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده و با توجه به روند رو به رشد ضریب نفوذ دیجیتالی شدن، پیش‌بینی مرکز مطالعات استراتژیک غرب حاکی از آن است که تا سال ۱۴۰۰ کشور ما در میان ۶ کشور اول دنیا ازنظر فناوری دیجیتالی و زندگی دیجیتالی قرار گیرد و نقش شبکه‌های اجتماعی در تغییرات سبک زندگی و دیجیتالی شدن، کاملاً مشهود خواهد بود.
این موضوع البته تنها مختص به کاربران ایرانی نیست و امروزه میلیاردها نفر از مردم دنیا با اتصال به شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند به‌ نحوی‌ که گفته می‌شود روزانه ۵ برابر جمعیت انسان‌های روی زمین، پیام الکترونیکی در فضای شبکه‌های اجتماعی مبادله می‌شود. به همین دلیل شاید بتوان پرطرفدارترین کاربرد فضای مجازی را به شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام‌رسان نسبت داد.
به دلیل نبود شبکه‌های بومی کارآمد در داخل کشور، تاکنون کاربران ایرانی از شبکه‌های خارجی برای رفع نیاز خود استفاده می‌کردند اما باوجود مشکل به وجود آمده در روزهای اخیر برای دسترسی به شبکه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام، کاربران ایرانی درصدد جایگزین کردن نمونه بومی این شبکه‌های اجتماعی هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه