تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۶ شهريور

شش نفر در حال انجام یک ماموریت یک ساله به مریخ اند بدون اینکه حتی زمین را ترک کنند . هفته ی گذشته در شیب آتش فشان mauna loa  در هاوایی  ، چند داوطلب خودشان را در مکانی گنبدی شکل حبس کردند و تصمیم گرفتند که یک سال تمام را در انزوا زندگی کنند تا ماموریتی فضایی را شبیه سازی کنند . چهارمین شبیه سازی جستجوی فضایی (HI-SEAS4) تصمیم دارد عمیقا در این باره تحقیق کنند که در ماموریت های فضایی طولانی مسافران چقدر میتوانند دلگرم بمانند.





پروژه ی HI-SEAD که در سال 2013 شروع شد ، سرمایه گذاری اش را ناسا انجام داده و توسط داتشگاه هاوایی در مانوئا هدایت شده است . این پروژه به عنوان روشی موثر برای اعمال تجربه ی انزوا برای شبیه سازی ماموریت سیاره ی سرخ عمل میکند . در آن از یک گنبد با انرژی خورشیدی 36 ft (11m) قطر و 20ft(6 m) طول استفاده شده که مریخ را شبیه سازی کند . این گنبد در 8000 ft (2400m) در شیب مائونا لوئا در جزیره ی هاوایی قرار گرفته است، که مانند سطح مریخ عمل میکند .



HI-SEAS4 چهارمین و از طولانی ترین ماموریتهای HI-SEASاست، ماموریت های قبلی تنها 4 ساعت تا 8 ماه طول کشیدند . این یک تیم زنانه و مردانه است که شامل داوطلبانی از فرانسه ، آلمان  و ایالات متحده است و شامل یک MD، یک دانشجوی فارغ التحصیل معماری؛ یک دانشمند زمین شناسی و یک دانشمند فضا ؛ یک متخصص نجوم و یک فیزیک دان است. HI-SEAS4 که تا یک سال معین شده ، هدفش مطالعه ی این است که چگونه فضانوردان میتوانند نه تنها با وجود انزوا و دوری از بقیه ی انسان ها  دلگرم بمانند بلکه در گروهی کوچک بدون هیچ حریم شخصی زندگی کنند . در طول ماموریت این گروه از غذاهای یخ زده ی خشک شبیه غذاهای فضانوران میخورند و در مورد منوی غذای سفرهای فضایی واقعی نظر میدهند . آنها فقط در حالی میتوانند از این مکان بیرون بیایند که لباس های فضایی مخصوص را پوشیده باشند و به دنبال تحقیق های جغرافیایی و میکروبی باشند .




یکی از اعضای تیم HI-SEAS ، آندرج استوئارت میگوید : " من دنبال انجام کاری شبیه فضانوران به مدت یک سال هستم چون بیشتر زندگی دلم میخواست فضانورد باشم . من هنوز یک فضانورد واقعی نیستم اما دارم به رویایم نزدیک تر و نزدیک تر میشوم و این قدمی در این مسیر است. "



دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اسکایپ برای وب بتا، در آمریکا و انگلستان به راه می افتد