پوشیدنی
مصطفی طبری۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۷ مهر

یک شرکت تولیدکننده آمریکایی پوشاک به نام Lumo شرت های ورزشی را طراحی کرده که تفاوت های محسوسی با شرت های رایج در بازار دارند. به عقیده طراحان این شرت، اطلاعات ارزشمندی می تواند از حرکت باسن و لگن بدست آید. شرت Lumo Run هوشمند بوده و از چند سنسور برای اندازه گیری فاصله گام ها، جهش و تعداد گام های دونده بهره می برد. این شرت با ارائه توصیه هایی در لحظه به شما کمک می کند تا علاوه بر عملکرد بهتر، از مصدومیت های احتمالی نیز جلوگیری کنید.
شرکت Lumo از سال 2012 در زمینه قراردادن سنسورها بر روی بدن فعالیت خود را شروع کرده است. در آن زمان این شرکت یک کمربند را معرفی کرده بود که به قرارگیری مناسب بدن فرد کمک می کرد. سپس این شرکت دستگاهی را ارائه کرد که به یقه بسته می شد و Lumo Lift نام داشت. این دستگاه می توانست گام ها، حالت بدن، مسافت و کالری مصرف شده را اندازه گیری کند. حالا این شرکت با بهره گیری از تجربه ها و موفقیت های پیشین خود سعی دارد برای سایر قسمت های بدن نیز محصولاتی را ارائه کند.
شرت هوشمند Lumo Run هم برای زنان و هم مردان عرضه شده است. در قسمت کمر این شرت یک واحد اندازه گیری اینرسی 9 محوره (IMU) و ماژول بلوتوث LE برای دریافت و ارسال اطلاعات به یک اپلیکیشن موبایل تعبیه شده است. این اطلاعات شامل تعداد گام ها در دقیقه، میزان جهش در گام های بلند، مدت زمان تماس پا با زمین، حرکت لگن و طول گام ها می شود.
الگوریتم های نرم افزاری برنامه سپس با کمک این اطلاعات از طریق متن و صدا به شما حالت های دویدن بهینه و بدون خطر مصدومیت را توصیه کرده و زمانی که دویدنتان تمام شد نیز گزارشی از فعالیت ورزشی شما را ارائه می کند. حتی اگر گوشی خود را در خانه جا گذاشته باشید هم پس از اتمام دویدن می توانید به خانه بازگشته و اطلاعات ثبت شده را با برنامه گوشی سینک کنید.


ردیابی فعالیت های ورزشی یکی از زمینه های محبوب در چند سال اخیر بوده و سیستم های مختلفی در این زمینه توسعه پیدا کرده اند. در سال 2013 شرکت Fraunhofer اعلام کرد که در حال کار بر روی نوعی کفش های مخصوص دویدن به منظور نظارت بر تکنیک های دویدن می باشد. کفش Altra Halo که در نمایشگاه CES امسال معرفی شده بود نیز به دنبال همین هدف طراحی شد. اخیراً نیز لباس ورزشی Sensoria Smart Running به عنوان راهکاری برای اندازه گیری تمام حرکات از سر تا نوک انگشتان معرفی شد.
این شرت از یک باتری لیتیوم پلیمری با توان شارژدهی تا 25 ساعت بهره برده و همچنین قابل شستشو نیز هست. تا این لحظه فقط رنگ مشکی این شرت عرضه شده و اپلیکیشن آن نیز تنها با دستگاه های اپل که از iOS 9 بهره می برند سازگاری دارد.
این شرت در وب سایت سازنده با قیمت 99 دلار بصورت پیش سفارش عرضه شده و پس از عرضه پیش بینی می شود قیمت آن به 149 دلار افزایش پیدا کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چه چیزی در لیست آرزوهای شما در مورد iOS 9 وجود دارد