تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۳ اسفند

ایستگاه مرکزی شیانجو به تازگی میزبان ربات هایی با تکنولوژی بالا می باشد. این ربات اکولوژیست قادر به نظارت بر درجه ی حرارت، درجه ی آلودگی و رطوبت در ایستگاه راه آهن اصلی این شهر است.
ربات اکولوژیست با دارا بودن هوش مصنوعی، می تواند با مراکز اورژانش و یا خدمات آتش نشانی ارتباط برقرار کند. همچنین قادر به گزارش خطرات احتمالی در مسیر خط راه آهن خواهد بود.
ساکنان شهر شیانجو در هنگامی که در سالن انتظار برای قطار می باشند، می توانند از این ربات دیدن کنند. این دستگاه 24 ساعته مشغول کار و انجام بررسی های خود می باشد. مزیت اصلی این ربات که توسط توسعه دهندگان در دستگاه اجرا شده، قرار دادن سنسور تشخیص چهره برای کمک به مقامات مجری قانون در جهت دستگیری افراد خاطی است.
این ربات اکولوژیست ار ارتباط با کودکان لذت می برد و به گونه ای طراحی شده که می تواند پاسخ برخی از سوالات مسافرین را ارائه کند. این آزمایشات جهت افزایش ربات های کارگر در چین است و از نظر سازندگان مردم این کشور به دیدن ربات ها عادت کرده اند. از سپتامبر سال گذشته نیز در برخی از مراکز عمومی این کشور ربات های گشت زن برای دستگیری مجرمین و برخورد با خاطیان استفاده می شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه