کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ آذر

شرکت کانادایی BlackBerry Ltd  که در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی و مخابرات بی‌سیم فعالیت می‌کند و برای ساختن تلفن‌های هوشمند BlackBerry مشهور می‌باشد به تازگی مرکز تحقیقات مستقل رانندگی افتتاح خواهد کرد تا بخشی از تجهیزات صنعت خودرو مورد نیاز خودروهای کاملا خودکار یا خودران را ایجاد نماید.
شرکت مذکور که نخستین‌بار با گوشی‌های خود شناخته شد، در حال حاضر به کسب‌وکار سود‌آور ساخت نرم افزار و مدیریت دستگاه‌های تلفن همراه روی آورده و پس از واگذاری بازار گوشی‌های هوشمند به شرکت‌های چون Apple و Samsung، درصدد گسترش تجهیزات تابع QNX’s Ottawa با تمرکز بر ایجاد دستیار راننده‌ی پیشرفته و فنآوری وسایل‌نقلیه‌ی خودران برآمده است. در واقع BlackBerry بر چگونگی تعامل نرم‌افزار جاسازی شده در گوشی‌هایش با عملکرد حسگرها، دوربین‌ها و دیگر قطعات مورد نیاز در یک خودروی بدون راننده متمرکز شده است.
شرکت BlackBerry و تیم‌های تحقیقاتی دانشگاه Waterloo، اواخر ماه گذشته برای تست وسایل نقلیه‌ی Ford Motor Co Lincoln با ویژگی‌های خودران در جاده‌های عمومی Ontario مجوزهای لازم را اخذ کردند. این شرکت همچنین قراردادی را مستقیما با شرکت خودروسازی Detroit برای به دست آوردن بازار خدمات اشتراک رانندگی ride-sharing تا سال ۲۰۲۱ منعقد نموده است.

برچسب هاBlackBerry
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

براساس گزارش comScore، اندروید همچنان پیشتاز در آمریکا