تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

بار دیگر سرمایه‌گذار آلمانی، Rocket Internet در حال فروش گروه Foodpanda به رقیب بسیار بزرگ‌تر خود Delivery Hero  که دارای سهام قابل توجهی از آن می‌باشد، قرار دارد. تاکنون جزئیاتی از این توافق منتشر نشده است.
سرمایه‌ی مالکیت Foodpanda از طریق صدور سهام جدید Delivery Hero به سهامداران موجود تامین خواهد شد. در نتیجه Rocket Internet مالکیت خود را در Delivery Hero به  ۳۷ .۷ در هر سنت افزایش خواهد داد.
معامله‌ی مذکور منوط به شرایط مرسوم عقد قرارداد است و انتظار می‌رود تا قبل از ۳۱ دسامبر۲۰۱۶ بین طرفین بسته شود. علاوه بر آن، Delivery Hero که اخیرا ۳.۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است و با سرویس سفارش غذای آنلاین Just Eat به همراه شرکت‌های تازه تاسیسی چون Deliveroo ،  Uber Eats و Amazon مستقیما در رقابت است، اعلام کرد مالکیت مذکور موقعیت رهبری جهانی شرکت را در سفارش و تحویل آنلاین غذا تحکیم می‌بخشد و انتظار می‌رود روند سفارشات گروه جدید به بیش از ۲۰ میلیون در هر ماه در ۴۷ کشور برسد.
شایان ذکر است Foodpanda درصدد است ۲۰ کشور جدید در شرق اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا را به پلتفرم Delivery Hero اضافه نماید. دفتر مرکزی هر دو شرکت در برلین مستقر است و فعالیت خود را همزمان با یکدیگر آغاز نموده‌اند، اما در طول چند سال گذشته و با توجه به تمرکز عجیب Rocket Internet بر روی آن‌ها، به رقیب جدی یکدیگر بدل شده‌اند.

برچسب هاFoodpandaDelivery Hero
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

استارتاپ تحویل غذای Takeaway.com در عرضه‌ی سهام اولیه‌اش ۳۶۸ میلیون دلار سرمایه جذب کرد