کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

شرکت Lattice Semiconductor Corp، سازنده‌ی تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی اعلام کرد که توسط  Canyon Bridge Capital Partners به قیمت ۱/۳ میلیارد دلار خریداری خواهد شد. Canyon Bridge، یک شرکت تازه تأسیس با سهام خصوصی تحت حمایت بودجه‌ی چینی‌ها است.
شرکت Lattice که در ایالت اورگان پورتلند واقع شده، تراشه‌های قابل برنامه‌ریزی تولید می‌کند. شایان ذکر است، امروزه بحث تراشه‌های قابل برنامه‌ريزی با توجه به گسترش روزافزون كاربردهايشان اهميت زيادي پيدا كرده است. رشد سريع تكنولوژی اين تراشه‌ها، قابليت‌ها و امكانات متعددشان، آنها را براي طراحي و پياده‌سازی مدارات و سيستم‌های ديجيتالی در رديف اول انتخاب قرار می‌دهد.
پیشنهاد قیمت ۸/۳۰ دلار در هر سهم، به صورت نقدی با ۳۰/۳ درصد مزایا در روز چهارشنبه، از سوی این شرکت چینی داده شد. شرکت Canyon Bridge در پالو آلتو، کالیفرنیا مستقر است. این شرکت سرمایه‌ی شرکای محدود خود را عمدتا از صندوق China Reform Fund، واقع در پکن تامین می‌کند. اخیرا این شرکت‌ها با بازرسی دقیق قانون‌گذاران ایالات متحده مواجه شده‌اند، چرا که امسال در برخی از معاملات ناموفق بوده‌اند. به طور کلی، سال جاری تهاجم کشور چین بر مالکیت‌ شرکت‌های  استرالیا، آلمان و دیگر کشورهای جهان بوده است.
گروه مالی Susquehanna معتقد است که این معامله در نهایت بسته خواهد شد و احتمال آن را به شکل قابل توجهی بیش از ۵۰ درصد اعلام کرد. اما این گروه در مورد خطرات مربوط به کمیته ناظر امنیت ملی ایالات متحده در زمینه‌ی سرمایه گذاری خارجی (CFIUS) هشدار داد. لازم به ذکر استCFIUS  در ۱۲ ماه گذشته کلیه معاملات را گام به گام پیگیری کرده تا تخلفی در آن‌ها صورت نگیرد. این کمیته متشکل از وزارت خزانه‌داری، وزارت دفاع و دیگر سازمان‌های ناظر آمریکایی است و باید هرگونه معامله‌ای که می‌تواند به امنیت ملی آسیب برسانند را تأیید کنند.
Lattice اذعان داشت، قانونی بودن پرونده‌ی  فروش آن به Canyon Bridge مشروط به تایید CFIUS است. این در حالی است که انتظار می‌رود قرارداد فوق اوایل ۲۰۱۷ بین طرفین بسته شود.

برچسب هاLattice
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه