تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۳۰ آبان

بخش تحقیقات هوش‌مصنوعی Microsoft از همکاری با شرکت  غیرانتفاعی OpenAI خبر داد. سازمانی که در ماه دسامبر گذشته توسط Sam Altman رئيس شرکت‌ Y Combinator و Elon Musk  تاسیس شد و قرار است به یک آزمایشگاه هوش‌مصنوعی بزرگ تبدیل شود که اثرات مثبت بلند مدت بر جامعه بگذارد و جایگزین نرم‌افزارهایی که به طور بالقوه می‌توانند آسیب‌زا و یا صرفا سودزا باشند شده تا امنیت هوش‌مصنوعی و ایجاد مزایای این تکنولوژی را تامین کند.
در بخشی از این قرارداد آمده است، OpenAI به آخرین فناوری ماشین مجازی Microsoft به منظور اجرای آموزش هوش‌مصنوعی در مقیاس بزرگ و شبیه‌سازی بر روی پلتفرم رایانش ابری Azure این شرکت دسترسی خواهد یافت. همکاری مذکور، برای هر دو شرکت دارای منفعت خواهد بود. شرکت OpenAI بزرگ‌ترین محققان هوش‌مصنوعی دنیا را دارد و تحقیقاتش می‌تواند به تمام جامعه‌ی توسعه‌دهندگان هوش‌مصنوعی کمک کند و به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی، تعهد داده است که تمام اطلاعات و تحقیقات خود را به اشتراک بگذارد و به پژوهشگران در پیشبرد اهدافشان کمک کند. از سویی دیگر، بخش تحقیقاتی Microsoft هم یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان تکنولوژی‌های متن باز است و قصد انحصار اطلاعات و تحقیقات خود را ندارد. Microsoft در این همکاری به سطح بالای تحقیقات هوش‌مصنوعی بر روی Azure دست می‌یابد و میزان اثر بخشی آن و جذب شرکت‌های دیگر هوش‌مصنوعی را اثبات می‌کند. این شرکت از مزایای بیشتری برخوردار می‌شود چرا که هر شرکتی که بخواهد از سرویس Azure استفاده کند، در نهایت باید مبلغی را به این شرکت پرداخت نماید که تبدیل به یکی از بخش‌های پر سود آن می‌شود.
از سویی، Microsoft امیدوار است بتواند با شرکت‌هایی مثل Facebook و Google که سرمایه‌گذاری‌های بزرگی بر روی هوش‌مصنوعی کرده‌اند نیز رقابت کند.

برچسب هاOpenAIMicrosoftAI
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روش نصب پیشنمایش فنی ویندوز 10