کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

سرویس اتومبیل‌های خودران Uber برای تصاحب قله‌ی موفقیت میان رقبا، به تخصص در زمینه‌ی هوش مصنوعی نیاز دارد. بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت در دنیای هوش مصنوعی خرید استراتژیکی را انجام ‌داده و مالکیت استارتاپ Geometric Intelligence را که توسط پژوهشگران دانشگاهیِ با تجربه  برپا شده است، به دست آورد. شایان ذکر است، تیم تشکیل‌دهنده‌ی این استارتاپ، هسته‌ی مرکزی جدیدی را برای آزمایشگاه هوش مصنوعی  شرکت Uber مهیا خواهد کرد. در حال حاضر، تیم تحقیقی شرکت Uber در Pittsburgh با یادگیری ماشین، کارهای زیادی بر روی رانندگی خودران انجام داده‌اند. این تیم جدید، به طور گسترده‌ای به دنبال اپلیکیشن‌های کاربردی هوش مصنوعی از جمله مواردی مانند مدیریت مسیر، می‌باشد.
از جمله اعضای تیم سرمایه‌گذار Geometric Intelligence می‌توان به Gary Marcus، دانشمند علوم شناختی، دانشگاه NYU و Zoubin Ghahramani استاد یادگیری ماشینی دانشگاه کمبریج، پروفسور Kenneth Stanley  استاد علوم رایانه‌ی دانشگاه سنترال فلوریدا و Douglas Bemis دکترای عصب-زبانشناسی دانشگاه نیویورک، اشاره کرد.
این تیم در حال حاضر از ۱۵ نفر تشکیل شده است که به جای روش‌های متعارف و آموزش هوش مصنوعی، سعی در ایجاد سامانه‌هایی دارد که برای اتخاذ تصمیم‌های درست به حجم عظیمی از داده متکی نباشند.
هدایت خودکار، مهم‌ترین نقطه‌ی تمرکز آزمایشگاه جدید Uber است. اما عملکرد این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به اینجا ختم نمی‌شود و بر بسیاری از جنبه‌های روزمره‌ی فعالیت‌هایش بی‌تاثیر نخواهد بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه