کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

شرکت Uber که نخستی‌بار در سال ۲۰۰۹ میلادی با هدف مهیا نمودن امکان کرایه‌ی تاکسی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه در سان فرانسیسکو فعالیت خود را آغاز نمود و اکنون در بیش از ۶۵ کشور دنیا مشغول سرویس‌دهی است، در ۹ ماه اول سال جاری، به طور قابل توجهی بیش از ۲/۲ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست داده است.
در۳ ماهه‌ی سوم نیز شرکت مذکور بیش از ۸۰۰ میلیون دلار، به غیر از عملکرد آن در چین،  زیان دیده بوده است. در همان زمان، درآمد این شرکت  حتی پس از خروج از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در حال افزایش بود. در ۹ ماه اول سال ۲۰۱۶، درآمد خالص آن حدود ۳/۷۶ دلار و امسال متجاوز از ۵/۵ دلار برآورد شد.
میزان درآمد رزرواسیون این شرکت، در ۳ ماهه‌ی سوم امسال ۵/۴ میلیارد دلار بود که  نسبت به درآمد ۵ میلیارد دلاری ۳ ماهه‌ی دوم و ۳/۸ میلیارد دلاری ۳ ماهه‌‌ی اول افزایش داشته است. از سویی درآمد خالص آن نیز در ۳ ماهه‌ی سوم ۱/۷ میلیارد دلار نسبت به درآمد ۱/۱ میلیارد دلاری ۳ ماهه‌ی دوم و ۹۶۰ میلیون دلاری ۳ ماهه‌ی‌ اول افزایش داشته است.
این در حالی است که این شرکت اعلام کرد، سال گذشته حداقل ۲ میلیارد دلار و در همین راستا در سال جاری، حداقل ۳ میلیارد دلار ضرر کرده است.

برچسب هاUber
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google Maps با پشتیبانی از Uber به‌روزرسانی شد