ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۳ مهر

به گزارش پیوست، شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان سهامدار ۲۰ درصدی شرکت ایرانیان‌نت (مجری اتصال فیبرنوری به منازل) اعلام می‌کند که بعد از انصراف شرکت آفریقایی جنوبی MTN از سرمایه‌گذاری در این طرح و برداشته شدن دوران حفاظت از پروانه‌ی اپراتور فیبرنوری، ادامه‌ی فعالیت این اپراتور منطقی نیست.
صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با اعلام این خبر می‌گوید: «زیرساخت به نمایندگی از دولت یکی از سهامداران ۲۰ درصدی اپراتور فیبرنوری است. در حال حاضر و با تغییر شرایط بازار و نبود سرمایه‌گذار قوی، به عنوان یکی از سهامداران به این نتیجه رسیده‌ایم که ادامه‌ی فعالیت ایرانیان‌نت با این شرایط منطقی نیست.» او در پاسخ به این سوال که نظر دیگر سهامداران در مورد فعالیت اپراتور فیبرنوری چیست می‌افزاید:‌ «سایر سهامدارن هنوز نظر خود را اعلام نکرده‌اند اما اگر این سهامداران خواهان به نتیجه رسیدن اهداف پروانه‌ای اپراتور فیبرنوری هستند باید یک طرح تجاری جدید در نظر بگیرند چرا که کاملا روشن است که ادامه‌ی فعالیت اپراتور فیبرنوری با شرایط قبلی امکان‌پذیر نخواهد بود.»
در حالی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه‌ی فعالیت اپراتور فیرنوری با شرایط فعلی را منطقی نمی‌داند که چندی پیش مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت نیز در گفتگو با پیوست در خصوص آخرین وضعیت اجرای تهعدات پروانه‌ی اپراتور فیبرنوری اعلام کرد که با خروج شرکت MTN آفریقای جنوبی که تصمیم به سرمایه‌گذاری در این پروژه داشت، در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیدا کردن یک راه حل مناسب است. محسن باقری چناری در این گفتگو تاکید کرده بود راه‌حل نهایی برای خروج شرایط فعلی اپراتور فیبرنوری کاهش تعهدات سنگین پروانه‌ای این اپراتور از سمت رگولاتوری است.
اما محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری اخیر خود در حاشیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه تلکام در پاسخ به پیوست در خصوص سرنوشت اپراتور چهارم بعد از انصراف MTN برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام کرد که با این اتفاق دوران حفاظت ایرنیان نت در ۸ شهر کشور به پایان خواهد رسید و از این پس با این اپراتور مانند یک دارنده‌ی پروانه‌ی FCP (ارتباطات ثابت) برخورد خواهد شد.
پروانه‌ی اپراتور فیبرنوری در سال ۹۱ به شرکت ایرنیان‌نت اهدا شد و بر اساس این پروانه قرار بود این شرکت از زمان ارایه‌ی پروانه تا ۸ سال بعد، ۶٫۸ میلیون پورت فیبرنوری با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به کاربران خانگی و بنگاه‌های اقتصادی برساند. اما این شرکت بعد از بارها تلاش برای تمدید دوران انحصار پروانه‌اش تاکنون تنها در نمایشگاه بین‌المللی تهران ۵ هزار پورت و در یکی از مراکز کرج ۲۰ هزار پورت آماده‌ی واگذاری دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه