ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۶ اسفند

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با انتشار یک آگهی عجیب در روزنامه‌های صبح امروز تهران اعلام کرد مدیریت اجرایی رایتل را در قالب پیمان مدیریت به یک شخص حقیقی و یا حقوقی برای سه سال واگذار می‌کند.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شستا در این آگهی خود با عنوان "فراخوان جهت واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور تلفن همراه در قالب پیمان مدیریت"، اعلام داشته به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های کشور قصد دارد در چارچوب رعایت قوانین و مقررات حاکم و در جهت اصلاح ساختارهای شرکت رایتل، توانمندسازی این بنگاه اقتصادی و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت‌های این اپراتور، اداره‌ی اجرایی رایتل را در قالب قرارداد پیمان مدیریت به مدت سه سال به اشخاص حقیقی و یا حقوقی واجد صلاحیت واگذار کند.
شستا اعلام داشته اشخاص حقیقی و حقوقی پیشنهاد دهنده می‌بایست دارای توان مالی مناسب و تابعیت ایرانی باشند و اشخاص حقیقی می‌بایست دارای تجربه‌ی مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل به مدت حداقل سه سال را داشته باشند.
اشخصاص حقوقی (غیر اپراتورهای صاحبت پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) می‌بایست یکی از اعضای هییت مدیره‌ی آن شرکت هم دارای تجربه‌ی حداقل سه ساله مدیریت عاملی اپراتورهای سراسری موبایل را داشته باشند.
بر اساس این آگهی، اشخاص واجد صلاحیت می‌بایست ظرف حداکثر یک هفته‌ی کاری از تاریخ این فراخوان، اسناد و مدارکی را که موید مراتب فوق باشد و نیز پیشنهادات فنی (پاکت الف شامل تعهدات در حوزه‌های رشد تعداد مشترک، افزایش درآمد و رشد سود عملیاتی) و مالی (پاکت ب حق‌الزحمه‌ی متغییر بر اساس شاخص‌های رشد تعداد مشترک، افزایش درآمد و رشد سود عملیانی و حق‌الزحمه ثابت) خود را به نشانی خیابان گاندی، کوچه‌ی سوم، پلاک 11 شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تحویل و رسید اخذ نمایند.
شستا در آگهی خود تصریح کرده در صورت انجام تعهد و رضایت کارفرما از پیمانکار، قرارداد تا پنج سال با رضایت طرفین قابل تمدید است و در صورت عدم انجام تعهدات، کارفرما پس از گذشت یک سال می‌تواند قرارداد را فسخ کند.
با توجه به توضیحات شستا در خصوص مشخصات اشخاص حقوقی به نظر می‌رسد این شرکت مایل به واگذاری رایتل به یکی از دو اپراتور ایرانسل و یا همراه اول در قالب این قرارداد می‌باشد.
با توجه به مشخصات درج شده برای شخص حقیقی و عضو هئیت مدیره‌ی شخص حقوقی مورد نظر شستا به نظر نمی‌رسد افرادی به جز وحید صدوقی مدیرعامل پیشین همراه اول، علیرضا قلمبر دزفولی مدیرعامل فعلی ایرانسل، رسول سرائیان مدیرعامل اسبق شرکت ارتباطات سیار ایران، مدیرعامل سابق مخابرات ایران و معاون فعلی وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، سید مجید صدری مدیرعامل سابق رایتل و مدیرعامل فعلی شرکت مخابرات ایران، محمد ناصر صراف و حسین بهرام پور (مدیران عامل اسبق تالیا) گزینه‌های تصدی مدیریت اجرایی سه تا 5 ساله رایتل را شامل شوند.
بررسی واگذاری و برون سپاری مدیریت اجرایی یک اپراتور به این شکل، آن هم با انتشار آگهی علاوه بر بی‌سابقه بودن آن، از منظر رگولاتوری تعهدات پروانه‌ای هم قابل بحث و بررسی به نظر می‌رسد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه