تکنولوژی
مصطفی طبری۱۶:۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد

پهبادها برای شناسایی دانش آموزان متقلب در آزمون ورودی کالج بین المللی چین که Gaokao نامیده شده و آن را به عنوان دشوارترین آزمون جهان می شناسند، به کار گرفته خواهد شد.
براساس گزارش وب سایت Edu People، از این پهبادها در این آزمون دو روزه که 10 میلیون شهروند چینی از سراسر کشور در آن شرکت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.
گفتنی است در بسیاری از بخش های آسیا فشار زیادی بر روی دانش آموزان به منظور قبولی در آزمون های ورودی وارد می شود. اگر قبول شوید به دانشگاه می روید و اگر رد شوید باید به مدارس درجه دو رفته و منتظر آزمون های بعدی باشید.
براساس گزارش China Daily، میزان فشار و استرس بر روی دانش آموزان چینی به اندازه ای زیاد است که برخی از آنان دست به خودکشی می زنند. در سال 2014، 79 پرونده خودکشی دانش آموزان چینی مرتبط با آزمون های ورودی ابتدایی و دبیرستان ثبت شده است.
علاوه بر این، استرس زیاد باعث می شود بسیاری از دانش آموزان به سراغ تقلب بروند. اما به جای ترفندهای رایجی نظیر نوشتن پاسخ ها درون برچسب یک بطری آب معدنی، داوطلبان آزمون وحشتناک Gakao از تجهیزات سطح بالایی استفاده می کنند. عینک هایی با دوربین داخلی، خودکارهایی متصل به رسیورهای داخل گوشی و راهکارهای عجیب و غریب دیگر نظیر تیشرت هایی با فرستنده های تلفن یا رادیویی از این جمله اند.
به منظور شناسایی این متقلبین، موسسه Luoyang Radio Authority پهبادهایی مخصوص طراحی کرده که تا ارتفاع 500 متری بر روی محل برگزاری آزمون بالا رفته و سیگنال های رادیویی را تا شعاع 50 کیلومتری ردیابی می کنند.
اپراتورها و مسئولین برگزاری آزمون این پهبادها را با استفاده از تبلت کنترل می کنند. زمانی که یک سیگنال رادیویی تشخیص داده شد، پهباد اطلاعاتی را به تبلت ارسال می کند. اپراتورها سپس با فرستادن پهباد به سمت منبع سیگنال، دانش آموز متقلب را شناسایی می کنند.


متقلب ها با جریمه های مختلف و حتی تعقیب قانونی مواجه خواهند شد. همچنین آنها تا سه سال حق شرکت مجدد در این آزمون را ندارند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است