ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۱ دي

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه‌ی صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به اعمال رجیستری روی ۵۰۰۰ گوشی اپل در سراسر کشور از اعمال رجیستری روی گوشی‌های سامسونگ در روزهای آینده خبر داد.
محبی با بیان این‌ که تاکنون ۱۰۰۰ گوشی مدل اپل از مدار خارج شده است، افزود: قرار بود تا روز دوشنبه ۳۰۰۰ گوشی از این مدل از مدار خارج شود اما در حالت عادی نمی‌توان آن‌ها را قطع کرد و باید آنتن آن‌ها جابه‌جا شود تا بتوان بقیه را هم قطع کرد. البته از روز دوشنبه اگر آنتن را هم جابه‌جا نکنند، باز هم از مدار خارج و قطع می‌شوند. وی اظهار کرد: ۵۰۰۰ گوشی رجیستر نشده از همین برند نیز در دست اعمال رجیستری است که قطع شدن آن‌ها شروع شده است.
محبی در پاسخ به این سوال که مقصر اصلی در قطع شدن این تعداد گوشی‌های موبایل با وجوداطلاع‌رسانی‌های فراگیر درباره اجرای رجیستری کیست، اظهار کرد: مقصر اصلی فروشنده‌ها بوده‌اند که به هر دلیلی اعم از بی‌اطلاعی یا تصور رجیستر نشدن، این گوشی‌ها را به مردم فروخته‌اند که حالا باید به صورت کارکرده و دست دوم آن‌ها را پس بگیرند. مردم هم باید موقع خرید گوشی‌ حتما از رجیستر شدن آن اطمینان یابند و کد گوشی را به شماره‌ای که برای رجیستری اعلام شده است، ارسال کنند. وی با بیان این‌که هر گوشی‌ همراهی که بدون عوارض گمرکی وارد کشور شود قاچاق محسوب می‌شود، افزود: رجیستری هنوز درباره‌ی برخی مدل‌های تلفن همراه از جمله سامسونگ اعمال نشده است که در روزهای آینده این اتفاق خواهد افتاد و حتی احتمال دارد به صورت ضربتی و ناگهانی همه‌ی مدل‌های دیگر نیز مشمول اجرای رجیستری بشوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه