امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۱۹ دي

به طور کلی App Store دغدغه‌های امنیتی کمتری نسبت به Google Play داشته، اما برنامه‌های مشکوک را از رخنه و شکاف‌های امنیتی پاک نکرده است. محققان امنیتی Wandera، چهارده برنامه را پیدا کردند که همه‌شان با یک سرور مشابه که برای کنترل بدافزار Golduck برای اندروید استفاده می‌شد، ارتباط داشتند. درحالیکه این برنامه‌ها خودشان ظاهرا بی‌خطر بودند، اما همراه با تبلیغاتی بارگذاری می‌شدند. Wandera به TechCrunch گفت، استفاده از تبلیغات برای فریب کاربران در دادن مجوز جهت نصب بدافزار خارج از App Store بدین طریق ممکن می‌شود.
اپل اظهار نظری درباره‌ی خبر TechCrunch نکرد، اما دسترسی به این برنامه‌ها هم‌اکنون محدود شده است. این برنامه‌ها در لیست App Store قرار دارند، اما در ایالات متحده در دسترس نیستند.
این برای اپل نسبتا راحت است تا چنین مشکلاتی را با حذف برنامه‌ها برطرف کند. با این وجود، اگر سازندگان تصمیم بگیرند بدافزارها را نابود کنند، می‌توانست تعداد قابل توجهی از قربانیان احتمالی را کاهش دهد.
این یافته‌ها یادآوری دیگری برای دانلود برنامه‌هایی است که آن‌ها را می‌شناسید، حتی اگر آن‌ها را از ناشرانی نسبتا قابل اعتماد مانند App Store می‌گیرید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه