گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۹ شهريور

به گزارش مهر به نقل از اسلش گیر، شهاب سنگ‌های غیرفلزی بدون ذوب شدن یا تغییرات دیگر، ماهیت اولیه خود را حفظ کرده‌اند و بخش زیادی از آنها را دانه‌هایی گرد موسوم به کندرول ها شکل می‌دهند. دانه‌های یادشده حاوی مواد مختلفی مانند کربن و هیدروژن هستند و لذا انتقال آنها به کره زمین به شکل گیری حجم زیادی از آب کمک کرده است.
بررسی برخی شهاب سنگ‌های کندریت و ایزوتوپ‌های آنها نشان می‌دهد مواد تشکیل دهنده آنها شباهت زیادی با بسیاری از صخره‌های موجود در کره زمین دارد. بنابراین می‌توان حدس زد که در گذشته‌های دور و در زمان برخورد شهاب سنگ‌ها به زمین محتوای کندرول های آنها به کره خاکی منتقل شده و ترکیب هیدروژن آنها با اکسیژن موجود در زمین شکل گیری آب را تسهیل کرده است.
قدمت شهاب سنگ‌های کندریت به زمان شکل گیری منظومه شمسی بازمی گردد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها دو درصد از شهاب سنگ‌های موجود در زمین از این نوع است. اما در آنها به مقدار زیادی اکسیژن، تیتانیوم، هیدروژن و نیتروژن و کلسیم وجود داشته است.
جنس و ماهیت این عناصر با عناصر مشابهی که هم اکنون در کره زمین وجود دارند، یکی است. بنابراین عناصر یادشده توسط شهاب سنگ‌ها به کره خاکی منتقل شده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه