امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۶ اسفند

رئیس پلیس فتا پایتخت در رابطه با خریدهای اینترنتی ایام نوروز به شهروندان هشدار داد و گفت: در خریدهای اینترنتی حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنید و در پرداخت وجه خرید مراقب صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی باشید تا در دام فیشرها نیفتید.  
سرهنگ کاظمی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا اظهار کرد: با توجه به هویت نا‌معلوم فروشندگان در فضای مجازی و به‌ خصوص شبکه‌های اجتماعی حتماً در خرید آنلاین از سایت‌های و فروشگاه‌هایی خرید کنید که نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) دارند، چراکه هویت دارندگان این فروشگاه مشخص می‌باشد و در صورت تخلف و یا ارتکاب جرم به‌ راحتی قابل‌ شناسایی و پیگیری است.
وی یکی از شگردهای مجرمان سایبری را تبلیغات فراوان با قیمت‌های غیرواقعی در شبکه‌های اجتماعی خواند و افزود: متأسفانه برخی شهروندان فریب این تبلیغات غیرواقعی را خورده و در دام مجرمان سایبری می‌افتند چراکه این فروشگاه‌های غیرمجاز کالای ارسالی‌شان فاقد کیفیت لازم است و آنچه تبلیغ می‌کردند نبوده و یا اصلاً کالایی برای خریدار ارسال نمی‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ضمن آن‌که برخی از درگاه‌های بانکی این فروشگاه‌های غیرمجاز فیشینگ بوده و با وارد کردن اطلاعات بانکی برای پرداخت بهای خرید اطلاعات بانکی فرد توسط فیشرها به سرقت می‌رود.
سرهنگ کاظمی همچنین در خصوص خرید و پرداخت وجه از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان گفت: شهروندان حتماً خود کارت بکشند و رمز را وارد نمایند و به‌هیچ‌وجه کارت‌بانکی را در اختیار فروشنده نگذارند و رمز خود را اعلام نکنند. چراکه احتمال وجود اسکمیر در دستگاه‌های کارت‌خوان وجود دارد.
وی تأکید کرد: در هنگام کارت کشیدن حتماً دستگاه کارت‌خوان باید سالم باشد و شکست، چسب خوردگی نداشته باشد ضمن آن‌که هیچ زائده و چیز دیگری نباید به آن نصب‌ شده باشد.
رئیس پلیس فتا پایتخت همچنین در توصیه به فروشندگان گفت: حتماً اجازه بدهید عملیات بانکی را خود خریداران انجام دهند و شما فقط مبلغ و تاریخ رسید را چک کنید که اشتباهی در واریز وجه خرید صورت نگرفته باشد.
این مقام ارشد انتظامی همچنین تأکید کرد: در ایام پایانی سال با توجه به واریز حقوق و عیدی به کارت شما حتماً بعد از هر چند خرید نسبت به تغییر رمز بانکی خود اقدام کنید و نه‌ تنها رمز اول بلکه در صورت خرید اینترنتی رمز دوم خود را نیز تغییر دهید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه